Indústria

Audi confirma que deixarà de fer l’A1, que es fabrica a Martorell

El petit utilitari urbà d’Audi desapareixerà del mercat sense cap substitut

Línia de producció de l'A1 a Martorell
31/07/2021
2 min

BarcelonaVa ser una de les apostes d'Audi per al segment dels vehicles urbans, amb la idea de fer front als Mini i Fiat/Abarth 500, però l'Audi A1 ha resultat ser un dels fiascos més grans de la marca els últims anys, amb unes xifres de vendes molt modestes, sensiblement per sota dels objectius de la marca, cosa que de retruc ha afectat la línia de producció d'aquest cotxe, que es fabrica a la planta de Seat a Martorell. Segons ha pogut confirmar l'ARA, aquest model deixarà de produir-se.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El mateix conseller delegat d'Audi, l'alemany Markus Duesmann, ha confirmat la desaparició de l'Audi A1 quan acabi la present generació, en un model que no tindrà cap substitut directe. El problema de l'Audi A1 ha sigut el seu posicionament comercial (massa petit per als clients històrics de la marca i massa car per al públic jove), i l'absència de mecàniques híbrides, híbrides endollables o elèctriques encara n'ha agreujat l'escassa visibilitat al mercat.

L'altre problema de l'Audi A1 ha sigut la moda SUV, que ha acabat amb les opcions d'èxit del petit utilitari fabricat al Baix Llobregat. Aquesta realitat es veu contrastada amb els èxits de vendes del Q2, el SUV d'accés de la marca dels anells, i és extrapolable al que passa a una altra escala entre els Seat Ibiza i Arona.

La data de caducitat de l'Audi A1 la marcarà l'entrada en vigor de la nova normativa ambiental Euro7, que fixarà uns nous límits d'emissions que obligarien la marca a haver d'invertir una quantitat de diners molt important per adaptar la seva plataforma a les mecàniques híbrides i electrificades, una inversió que Audi no preveu a causa de les pobres perspectives de vendes del seu utilitari d'accés.

Cap impacte en l'ocupació

Aquest anunci, però, no tindrà cap impacte pel que fa als llocs de treball de la planta de Seat a Martorell, que va deixar de fabricar el totcamí Q3 (amb bones xifres de vendes al mercat) per acollir el nou A1. Fonts sindicals consultades per l'ARA explicaven que l'adeu a l'A1 era conegut i que el pacte amb l'empresa és que no afecti cap treballador. La cúpula del grup Volkswagen haurà de pensar ara quin model haurà de substituir en un futur l'Audi A1 a Martorell, per bé que les primeres informacions semblen coincidir que la planta del Baix Llobregat es convertirà en un centre especialitzat en vehicles elèctrics de tall urbà. Els sindicats expliquen que la zona on es feia l'A1 començarà ara a electrificar-se de cara a acollir en un futur un model elèctric.

stats