Asfaltos Augusta i CRC faran l’ampliació de la C-58 per 15 M€
La unió temporal d’empreses (UTE) formada per Asfaltos Augusta i CRC Obras y Servicios s’ha adjudicat les obres d’eixamplament de dos trams de l’autopista C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès en direcció a Barcelona
La unió temporal d’empreses (UTE) formada per Asfaltos Augusta i CRC Obras y Servicios s’ha adjudicat les obres d’eixamplament de dos trams de l’autopista C-58 entre Terrassa i Badia del Vallès en direcció a Barcelona, segons han informat fonts del departament de Territori i Sostenibilitat. Aquesta és l’obra més important a la xarxa viària catalana que s’ha adjudicat en l’actual legislatura.
Les obres, per un import total de 14,5 milions d’euros, consistiran en la formació de nous carrils per descongestionar aquesta autopista, una de les de més trànsit diari a Catalunya, cosa que permetrà també augmentar la velocitat mitjana de circulació i, alhora, millorar la seguretat vial. Està previst que les obres s’iniciïn aquesta tardor i la durada prevista fins a l’acabament és de 10 mesos.
Del total de la inversió, 8,1 milions aniran a la construcció d’un tercer carril al tram de l’autopista entre la sortida de Terrassa Est i l’enllaç de Sabadell Centre -que és al terme municipal de Sant Quirze del Vallès-. Els altres 6,4 milions són per als nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau, a Sabadell, i l’enllaç amb l’AP-7 i la B-30 a Badia del Vallès.
La C-58 és una de les principals vies d’accés a Barcelona, ja que comunica la capital catalana amb el Vallès Occidental i el Bages. Aquesta via té de mitjana un trànsit diari de 160.000 vehicles. La via té tres carrils per sentit entre Barcelona i Sabadell, però la continuació fins a Terrassa només té dos carrils per sentit. Es calcula que quan les obres estiguin acabades la velocitat mitjana en aquest tram en hora punta, actualment d’uns 30 km/h, pugi fins als 80 km/h, cosa que permetrà, d’una banda, reduir les emissions i, de l’altra, agilitar la circulació. El temps de desplaçament en aquest tram passarà de 9,5 minuts de mitjana a 3,5 minuts.
En el tram entre Terrassa Centre i Sabadell Centre està previst crear un tercer carril al tronc de l’autopista, amb una longitud de 4,2 km. Addicionalment, es formarà un quart carril, el que s’anomena carril de trenat, que serà discontinu, per facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista. Amb l’actuació es pretenen resoldre les retencions que es formen a l’altura del quilòmetre 17, quan des del lateral s’incorporen uns 20.000 vehicles procedents de Terrassa Est, Rubí, les Fonts i alguns polígons.