Andorra Airlines connectarà la Seu amb Madrid, Palma, Porto i París

La companyia espera volar a partir d'abril i vol captar 45 milions d'inversió per comprar avions propis

Els promotors de l'aerolínia, Bigas, Oliveira i Soriano amb el cap d'operacions, Carles Collado. /ARA
Xavier Grau
02/02/2016
2 min

BarcelonaAndorra Airlines és l’aposta de tres socis per crear una aerolínia que tingui la base a l’aeroport de la Seu d’Urgell i permeti connectar el Principat d’Andorra amb importants capitals europees. De moment, si res no es torça, la companyia començarà a volar al mes d’abril i connectarà la Seu amb Madrid, Palma de Mallorca, Porto i París.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Una aposta arriscada, però els seus promotors, Josep Bigas, Heloísa Oliveira i Jorge Soriano, creuen que ho tenen bastant enfilat. Disposen d’un precontracte amb Amadeus, diuen, per a la venda de bitllets, i estan negociant el lloguer de dos aparells per començar a operar, però la idea és acabar adquirint avions propis i obrir vols amb altres capitals europees, com Londres.

De moment, en els primers vols es calcula que es podran oferir bitllets per entre 102 i 214 euros per trajecte, però el preu podria augmentar en un futur en el cas de Londres, fins a més de 260 euros. La idea no és ser una companyia de baix cost, sinó un aerolínia que connecti Andorra, la Seu i els Pirineus amb Europa, tant per al viatger de negocis com el turístic, assegura Soriano.

Una batalla, la turística, en la qual hauran de lluitar amb l’aeroport de Lleida-Alguaire, que rep habitualment esquiadors britànics que van precisament a les estacions de muntanya del Principat d’Andorra.

Tot i començar amb avions llogats, els promotors de l'aerolínia volen ampliar capital i captar 45 milions d’inversors per comprar avions propis ATR 42 i ATR 72 –amb capacitats d’entre 40 i 70 passatgers– per operar en una primera fase. Així, està previst tenir dos avions propis a finals d’aquest any, tres al final del 2018 i arribar a quatre el 2019, fet que suposarà elevar la inversió fins als 60 milions. Els plans de la companyia preveuen arribar als 24.000 passatgers durant l’any 2016. Heloísa Oliveira va agrair ahir la col·laboració del Govern d’Andorra i de la Generalitat, que és titular de l’aeroport de la Seu, així com dels operadors turístics del principat.

Imputació pel cas Mercuri

El vicepresident de la companyia, Jorge Soriano, té tres imputacions pel denominat cas Mercuri (en va arribar a tenir vuit però cinc estan arxivades), que s’investiga als jutjats de Sabadell. Però creu que això no té per què afectar l’aerolínia. “Si fos així –va dir– em retiraria de la primera línia”.

stats