Economia13/06/2016

Anàlisi: Microsoft paga 250 dòlars per cada usuari actiu de la xarxa social

Albert Cuesta
i Albert Cuesta

BarcelonaSatya Nadella s’ha proposat que els serveis de Microsoft al núvol segueixin sent la referència dels usuaris d’informàtica empresarial, iqual que els seus sistemes operatius i aplicacions ofimàtiques ho havien estat abans d’internet. Amb la compra de Linkedin, Microsoft obté el control de la principal xarxa mundial de relacions professionals, amb més de 450 milions de perfils (dels quals més de 100 milions hi accedeixen almenys un cop al mes) i set milions d’ofertes de treball actives. Si aconsegueix combinar-ho amb la seva plataforma Dynamics, el resultat pot ser un competidor formidable per a Salesforce, l’estàndar en sistemes de CRM al núvol.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Macrooperació tecnològica: Microsoft compra Linkedin per 23.200 milions

Cargando
No hay anuncios

Ara caldrà veure si se’n surt. L’historial de Microsoft en aquest àmbit no ha estat especialment brillant. Fa quatre anys es va gastar 1.200 milions de dòlars comprant Yammer, una mena de Facebook per a empreses, i no hem vist que el seu ús s’hagi disparat. Els 8.500 milions que li va costar Skype l’any 2011 tampoc no semblen haver transformat Microsoft en un gegant de les telecomunicacions empresarials. I ja sabem en què han quedat els 7.200 milions pagats pels telèfons mòbils de Nokia l’any 2013. Cal recordar, però, que totes aquestes adquisicions són anteriors a l’aribada de Nadella a la direcció de Microsoft, mentre que les operacions pilotades per ell semblen més ben orientades.

Si la compra de LinkedIn fa evident alguna cosa és el valor de les dades. Microsoft pagarà més de 250 dòlars per cadascun dels 105 milions d’usuaris mensuals actius. Compareu-ho amb els poc més de 30 dòlars que Facebook va pagar el 2014 per cadascun dels 600 milions d’usuaris que WhatsApp tenia en aquell moment. Però és que el xat de mòbil sap dels seus usuaris poca cosa més que el número de telèfon, mentre que els usuaris actius de Linkedin ens esforcem em mantenir d’allò més actualitzat el nostre perfil per si algú ens vol contractar. Tota una mina d’informació, des d’ara a l’abast de Microsoft.