INDÚSTRIA

Alstom suprimirà l’ERO temporal i ampliarà plantilla

Jean-Marc Chevaugeon, director de la planta,  I Antonio Moreno, president d’Alstom.
Xavier Grau
01/07/2015
2 min

BarcelonaLa multinacional Alstom creu que s’han acabat els ajustaments de plantilla a la planta de Santa Perpètua i que podria començar a contractar nous treballadors cap a final d’any. Serà gràcies a les noves licitacions guanyades, que asseguren la càrrega de feina de la planta, segons va explicar el president d’Alstom a Espanya, Antonio Moreno. El màxim responsable de la companyia va indicar que cap a la tardor està previst posar fi a l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) temporal, que afecta el 100% de la plantilla i fins a un 70% de la jornada.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’any passat Alstom va facturar a l’Estat 414 milions i té una cartera de comandes per valor de 1.335 milions d’euros. Segons Moreno, la crisi s’ha superat gràcies a la flexibilització pactada amb la plantilla -a més de l’ERO temporal es va fer una borsa d’hores pluriennal i una nova escala salarial-i el pes més gran del negoci d’electrificació i senyalització. Segons va explicar, abans de la crisi la construcció de trens, metros i tramvies suposava el 70% del negoci, i l’electrificació i senyalització, el 30%. Ara, en canvi, la fabricació suposa només el 55%, i la part auxiliar, el 45%.

Segons Moreno, la fàbrica de Santa Perpètua té uns 500 treballadors. Al marge de l’ERO temporal es van destruir 130 llocs de treball, dels quals 89 van ser prejubilacions. El president d’Alstom a Espanya va reconèixer que aquest any la planta encara tancarà amb pèrdues, que no va voler quantificar, però va deixar clar que “aquest és l’últim any dolent”.

AVE i tramvies

Ara la planta s’ha especialitzat en tramvies per a tot el món, a més de metro per l’Amèrica Llatina i alta velocitat per a Espanya. Té encàrrecs ferms de Mèxic, Qatar, Algèria, Austràlia i República Dominicana. En aquest sentit, Moreno va destacar que a Espanya no hi ha hagut comandes des de l’any 2009, però espera que en un futur les noves línies d’AVE reactivin la cartera de feina. També té esperances en l’aposta pel tramvia de la nova alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.

De fet, el president d’Alstom a Espanya confia en un augment de les comandes gràcies a la política del govern de Madrid d’ampliar l’alta velocitat. Una comanda d’aquest tipus de trens tarda uns quatre anys a servir-se. Per això, segons Moreno, si hi ha més línies d’AVE en construcció i cada cop hi ha més viatgers tot fa pensar que s’encarregaran més trens.

A més, Alstom confia a augmentar també les comandes internacionals amb les esperances posades en l’ampliació de la línia 1 del metro de Panamà, la línia 1 del metro de Lima, les rodalies de Melipilla a Xile, els nous trens del metro de Londres o el tramvia de Lieja, a Bèlgica.

stats