Alstom obrirà una negociació sindical per fer l'ajust a Santa Perpètua
Espanya ha passat de ser un país en el qual es gastaven 900 milions en material ferroviari en el conjunt del sector a tenir una previsió mitjana per als pròxims cinc anys de 300 milions anuals
BarcelonaAlstom obrirà ara un procés de negociació sindical per negociar l'ajust de personal en la seva planta de Santa Perpètua de Mogoda i que avui ha xifrat en un excedent de 400 treballadors, més del 40% del personal fix que hi ha ara a la planta, segons que han indicat fonts industrials coneixedores de la situació de la factoria.
L'empresa ha presentat avui davant del seu Fòrum Europeu de Treballadors un esborrany del pla d'adaptació centrat en alguns centres industrials del seu sector de Transport a Alemanya, Itàlia i Espanya.
La intenció de la multinacional francesa és que l'ajust sigui el menys traumàtic possible i que es pugui esmorteir, en part, amb el recurs a les prejubilacions.
L'ajust d'Alstom no es limita a Espanya sinó que es duu a terme als països en els quals les comandes han caigut en picat en els últims mesos, entre els quals també hi ha Itàlia i Alemanya. A més, segons les fonts industrials consultades, en el cas espanyol es dóna el cas que el 70% dels contractes que té la fàbrica de Santa Perpètua van a l'exportació, com és el cas dels tramvies d'Algèria.
Amb la crisi pressupostària, Espanya ha passat de ser un país en el qual es gastaven 900 milions d'euros en material ferroviari en el conjunt del sector a tenir una previsió mitjana per als pròxims cinc anys de 300 milions anuals.
En aquest moment ja s'està aplicant un ERO temporal que s'acaba el 2012, el qual no és suficient per fer front a la caiguda de producció prevista, segons les mateixes fonts.
L'ajust de plantilla d'Alstom se suma a les altres empreses a Catalunya com són els tancaments de Yamaha o Derbi, o el concurs de Cacaolat, en un clima creixent de crisi industrial.