Alstom contractarà els primers 100 empleats en sis anys

El fabricant de trens espera un important contracte de Renfe al juliol per reactivar les comandes al mercat interior

Antonio Moreno, president d'Alstom a Espanya
Elena Freixa
09/06/2016
2 min

BarcelonaCanvi d'horitzó a la planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda després d'anys de patiment i incertesa industrial. El fabricant de trens ha concretat el primer increment de plantilla dels últims sis anys i contractarà 100 treballadors a partir de la tardor per afrontar les noves comandes internacionals.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els últims projectes aconseguits per fabricar tramvies per a Algèria i combois de metro per a Mèxic o Panamà suposen feina garantida durant més de dos anys per a les instal·lacions. "A finals del 2016 estarem treballant al 100% de la capacitat instal·lada a la planta", ha explicat Antonio Moreno, president del grup a Espanya.

La fàbrica d'Alstom té vigent fins a l'octubre un Expedient de Regulació d'Ocupació temporal però ja no l'està aplicant per l'entrada de nous contractes. A les instal·lacions, hi treballen 550 persones de manera directa i unes 200 d'indirectes.

La situació ha canviat com un mitjó en els últims dos anys. L'empresa ha passat d'una retallada de 130 persones a mitjan de 2014 i unes expectatives magres per a la fàbrica, a tenir un horitzó de nous contractes i inversions. "Després d'anys difícils, ara tenim càrrega de treball assegurada", ha dit Moreno.

Pendents del mercat espanyol

La planta catalana exporta el 95% de la seva producció, un "desequilibri" que la multinacional pot corregir si resulta adjudicatària del nou contracte de trens d'Alta Velocitat de Renfe. La decisió es coneixerà el proper 29 de juliol i, segons Moreno, si Alstom el guanyés, el pes del mercat espanyol creixeria un 25%.

El contracte ha estat marcat pels recursos d'empreses competidores d'Alstom per alguns punts del plec de condicions de Renfe. Un tribunal ha acabat tombant el punt on Renfe establia que tindria en compte el percentatge de producció local de l'empresa que resultés guanyadora perquè ha considerat que aquesta discriminació no és admissible empreses de països de la UE.

Nou parc de proveïdors

La multinacional també pensa en inversions industrials a les instal·lacions catalanes. Moreno ha explicat -sense quantificar l'import- que la planta està en plena transformació digital, robotitzant algunes àrees de producció i ha creat un laboratori d'impressió 3D de peces de manteniment dels trens.

La companyia també ha anuncia la construcció d'un nou parc industrial dins del seu recinte per poder incorporar part de la seva cadena de proveïdors. El model, similar al que utilitzen fabricants d'automòbils, servirà per guanyar agilitat i estrènyer llaços amb la xarxa de subministre i altres empreses amb qui ja col·labora. "Hem parlat amb algunes empreses i n'hi ha sis que estan interessades a traslladar-se al nostre recinte", ha dit el president d'Alstom.

stats