Fi als contractes temporals de 40.000 teleoperadors a Espanya

Una sentència de l'Audiència Nacional prohibeix aquesta temporalitat emparant-se en una decisió del Suprem i d'Europa

BarcelonaUns 40.000 dels 100.000 teleoperadors que treballen en vendes telefòniques tenen contractes d'obra i servei a Espanya. Aquestes condicions laborals, però, podrien tenir els dies comptats, ja que una sentència de l'Audiència Nacional ha obert la porta a prohibir aquesta contractació temporal i, per tant, que aquests empleats passin a tenir contracte indefinit. Concretament la sala social de l'Audiència Nacional ha decidit aplicar una sentència del Tribunal Suprem i del Tribunal de Justícia de la Unió Europea de finals del 2020 i adaptar el conveni del sector a la normativa europea que prohibeix explícitament la contractació d'obra i servei.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La decisió judicial, que es pot recórrer, és fruit de les denúncies de diversos sindicats, CGT CCOO i UGT, i deixa sense efecte el polèmic article 14 b del conveni col·lectiu d'aquest sector a Espanya, subscrit per l'Asociación de Contact Center Española (ACE), i en què s'avala l'ús d'aquest contracte temporal.

Cargando
No hay anuncios

Concretament la sentència del Tribunal Suprem i el Tribunal de la Unió Europea en què es recolza l'Audiència Nacional rebutjava que les empreses del sector de telemàrqueting només donessin feina a persones amb contractes d'obra i servei. El Suprem explicitava que "qui ofereix serveis a tercers desenvolupa (com és el cas de les empreses de telemàrqueting) la seva activitat essencial a través de la contractació amb aquests i, per tant, resulta il·lògic sostenir que el gruix d'aquella activitat té el caràcter excepcional a què el contracte per obra i serveis ha d'atenir-se".

La satisfacció dels sindicats

Cargando
No hay anuncios

La decisió judicial ha estat aplaudida pels mateixos sindicats. Concretament CCOO l'ha valorat positivament i ja ha fet una crida a la patronal perquè "entri en raó" i entengui que "el manteniment del sector implica donar estabilitat a la feina". La CGT ha titllat "d'històrica" la sentència i ha assegurat que continuarà lluitant pels drets fonamentals dels treballadors d'aquest àmbit.

De fet, la sentència del Suprem i d'Europa ja va provocar les primeres retallades de plantilla en el sector o aquest com a mínim és l'argument que va donar el grup francès dedicat a l’atenció al client Webhelp per acordar la sortida de 446 treballadors, la majoria de les oficines de Barcelona, dels 5.000 empleats que té a l'Estat.