Alimentació

Heineken culpa el mal temps de la caiguda de les vendes de cervesa

L'impuls del consum per l'Eurocopa no compensa l'impacte de les temperatures més baixes en els ingressos del grup holandès

ARA
i ARA

BarcelonaLa cervesa té un aliat infal·lible a l'estiu: la calor. Aquest any, però, les temperatures no estan ajudant a fer que les vendes de cervesa d'un dels principals productors del món s'enlairin tant com voldria. Heineken ha culpat el clima de les decepcions en la seva facturació en el segon trimestre, que també es va veure afectada per una reducció de la seva participació en una cervesera xinesa, segons ha explicat el Financial Times. El grup holandès va veure com les seves accions queien un 7%, mentre que el volum de cervesa venuda durant el primer semestre va augmentar un 3,1%, per sota del repunt del 3,4% previst pels analistes. Ni tan sols l'impuls del consum de begudes alcohòliques durant l'Eurocopa va ser suficient.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Típicament, els grans esdeveniments esportius com l'Eurocopa tenen un impacte positiu, però les temperatures han estat significativament per sota de les mitjanes a llarg termini i per sota de l'any passat, cosa que ha afectat el nostre negoci", ha remarcat el conseller delegat de Heineken, Dolf van den Brink. De fet, aquest segon trimestre més fluix ha eclipsat el que havia estat un bon inici d'any per al grup cerveser, ja que havia revertit un període de caiguda en les vendes. A més, la companyia també venia d'enfrontar-se a les crítiques per apujar massa els preus durant el 2023 i amb uns consumidors més ressentits per la inflació.

Cargando
No hay anuncios

Durant la primera meitat de l'any els ingressos de Heineken van augmentar un 2,2%, fins als 17.800 milions d'euros, i el benefici d'explotació va ser millor del que s'esperava: es va disparar un 12,5%, fins als 2.000 milions. Així doncs, el volum de vendes de cervesa a Europa va augmentar un 0,6% durant el primer semestre en comparació amb un augment esperat del 2%, amb el nord i l'oest d'Europa com les àrees geogràfiques més afectades. A Amèrica, la facturació va créixer un lleuger 1,1% en comparació amb el creixement del 3,1% previst pels analistes, impulsada pel creixement al Brasil i Mèxic, però amb menys enviaments a majoristes als Estats Units.

Caiguda de la demanda a la Xina

D'altra banda, la cervesera també va informar d'un deteriorament de 874 milions d'euros en la seva inversió a la cervesera més gran de la Xina, després que la frenada de la demanda per part dels consumidors hagin empès el preu de les accions de China Resources Beer per sota del que Heineken va pagar per la seva participació. El grup holandès compta amb un 20% del productor asiàtic, que va veure com el valor dels seus títols queia significativament, "possiblement reflectint les preocupacions sobre l'entorn macroeconòmic a la Xina i el seu impacte en la demanda dels consumidors".