Resultats empresarials

Freixenet es dispara als Estats Units malgrat la inflació

El grup Henkell Freixenet augmenta un 8,5% la facturació el 2022 fins als 1.181 M€

Seu del grup Henkell Freixenet a la ciutat de Wiesbaden, al centre d'Alemanya.
3 min

Wiesbaden (Alemanya)El grup Henkell Freixenet va tancar el 2022 amb una facturació de 1.181 milions d'euros, un increment del 8,5% en comparació amb els 1.088 milions de l'exercici anterior. La marca de cava catalana va vendre 107 milions d'ampolles l'any passat, la mateixa xifra que el 2021, segons dades de la mateixa companyia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Freixenet tenia unes previsions inicials de superar les vendes en ampolles de l'any anterior, però finalment "la campanya de vacances va ser més lenta del que s'esperava" a causa de la inflació i la incertesa de la guerra a Ucraïna, va indicar el conseller delegat, Pere Ferrer.

Ferrer va mostrar preocupació per la històrica sequera que pateix Catalunya des de fa mesos i que podria afectar negativament la collita de raïm d'enguany i, per extensió, la producció de vins i caves. Ara bé, en un acte amb la premsa a la seu del grup a Wiesbaden (Alemanya), va afegir que era "massa aviat" per treure conclusions de l'impacte que tindria.

Freixenet encapçala les vendes del grup

Per categories, el vi escumós representa dos terços del volum de negoci del grup Henkell Freixenet i va créixer un 11% en comparació amb el 2021. Això inclou el cava i també el prosecco italià –la companyia és propietària de Mionetto, la marca líder– i els xampanys i els crémants francesos.

El terç restant es reparteix entre el vi tranquil, que representa un 22% del total de facturació i va augmentar les vendes un 2,6% en relació amb un any abans, i les begudes espirituoses, que són un 11% del total de vendes i van augmentar un 25,5% en un any. "El 2020 va ser l'any dels vins tranquils pels confinaments, el 2021 el dels escumosos per les trobades en grups petits i el 2022 el dels espirituosos, perquè la gent vol fer festa", va assegurar el conseller delegat de Henkell Freixenet, Andreas Brokemper.

Freixenet és la marca principal de la companyia, seguida de Mionetto i dels escumosos Henkell. El grup també té el xampany Alfred Gratien, la marca de vins Heart i el licor de coco Mangaroca com a productes més venuts. L'empresa té un 9,5% de quota de mercat a escala mundial en la indústria del vi.

Henkell Freixenet va invertir 39 milions d'euros, 30 dels quals a dos projectes a la central de Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia: una nova línia de degollament d'ampolles de cava i una ampliació de la zona de criança d'ampolles. Els 9 milions restants es van dedicar a una nova planta i zona de visites a Mionetto, a Itàlia, on el grup té el centre de producció principal de prosecco, l'escumós italià de referència.

Per països, l'Europa occidental –on hi ha Espanya– va tornar a ser la regió amb més facturació del grup, 385 milions, un 4,3% més que el 2021. El conjunt dels tres mercats de parla alemanya –Alemanya, Àustria i Suïssa– va aglutinar 318 milions d'euros en vendes, un 3,4% més. El mercat americà, amb 216 milions, va ser el que més va créixer (un 28,7%), seguit de l'Europa oriental, amb ingressos de 210 milions i un augment del 9,2%. L'Àsia i la resta del món van registrar vendes de 39 milions i 12 milions, respectivament.

Sense canvis en l'accionariat

El 2018 Henkell, filial del grup alemany Geschwister Oetker, va comprar el 50% de Freixenet, mentre que l'altre 50% està en mans de les famílies Ferrer i Bonet, propietàries originals de Freixenet. Ferrer va assegurar que no esperava que hi hagi canvis en l'accionariat "a mitjà termini", mentre que Brokemper va ressaltar que les dues empreses eren "molt complementàries", per la qual cosa la fusió va ser senzilla.

El grup té filials en 33 estats, tot i que ven els productes a uns 150 països. En aquest sentit, Ferrer va anunciar l'obertura enguany d'una nova filial a l'Uruguai i Brokemper va apuntar a la Xina i l'Àfrica com a mercats que interessen a llarg termini.

Geschwister Oetker també té divisions en mercats com els serveis financers, les fleques industrials i la indústria química. Henkell Freixenet representa aproximadament la meitat dels 2.000 milions d'euros que va facturar el grup i dona feina a 3.500 dels 8.000 treballadors del conglomerat.

stats