Resultats
Economia Alimentació 13/02/2023

Gonzalez&Co factura 8 milions d'euros el 2022, un 40% més

La cadena de menjar mexicà liderada per Fran González tanca l'exercici amb dues noves obertures

2 min
Fran Gonzalez, fundador de Gonzalez&Co

BarcelonaFran González va fundar Gonzalez&Co el 2016 a Barcelona, un restaurant de cuina mexicana que en només set anys ha aconseguit fer-se un lloc entre els menjars més demanats per delivery i ha posat de moda el burrito mexicà a la capital catalana. Actualment, compta amb sis locals repartits en tres ciutats i va tancar el 2022 amb una facturació de 8 milions d'euros, un 40% més que en l'exercici anterior.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Després d'estudiar cuina a l'escola Hofmann i mentre estudiava també administració i direcció d'empreses a distància, González va marxar a viure a Austràlia, on va descobrir per primera vegada els burritos mexicans, i va tornar a Barcelona amb la idea que aquesta menja també triomfaria a la capital catalana. Aquest va ser el projecte que va presentar com a treball de fi de grau de la carrera, i va decidir portar-lo a la pràctica. Amb els seus estalvis i una petita inversió de família i amics, el cuiner va obrir el primer local de Gonzalez&Co al barri de Gràcia de Barcelona. "Va ser un èxit", explica González a l'ARA.

Però el gran moment de la cadena va arribar amb la pandèmia, quan el negoci es va disparar a través del menjar per emportar-se. "Quan vam començar no comptàvem amb el tema del delivery, no esperàvem que fos la nostra principal font d'ingressos, però amb el covid va canviar tot", explica González. Amb tot, ara el fundador busca consolidar el negoci i, principalment, "potenciar la venda al local, que comença a créixer amb força i que des de l'any passat ha augmentat un 80%", diu González. De fet, el seu objectiu és "ser un restaurant més, que la gent hi pensi per anar a sopar, no només per emportar-se el menjar a casa", explica.

La qualitat per bandera

Tot i el bon ritme de creixement de la companyia, l'objectiu de González és "consolidar el negoci sense perdre els valors inicials, que es basen en la qualitat del menjar i la rapidesa amb què es prepara, cosa que acaba fidelitzant el client", assegura. "Anteposem la qualitat al creixement i tot i que volem seguir creixent amb control, el que volem és seguir sent una empresa familiar, com ara", diu González.

Preguntat per l'augment desmesurat dels preus, que ha deixat una bona empremta en el cost dels aliments, González explica que procuraran "en la mesura del possible, no augmentar els preus" de la seva carta, cosa que va lligada a una "constant negociació amb els proveïdors i estar molt al damunt dels números", lamenta. I reitera: "Anteposarem la qualitat al creixement sense rumb".

De totes maneres, la companyia sí que té plans d'expandir-se pel territori espanyol. Actualment té quatre locals a Barcelona, un a Madrid i un a València, i preveu "alguna nova obertura a l'àrea metropolitana de Barcelona durant el 2023". A més, han arribat a un acord estratègic amb Cuyna, una xarxa de cuines fantasma –anomenades dark kitchen– per ampliar el seu radi d'operació a Madrid.

stats