Freixenet incrementa un 4% els ingressos, fins als 1.230 M€
L'empresa creix a Europa i pateix una davallada als mercats americà i asiàtic
BarcelonaLa marca de cava Henkell Freixenet va tancar el 2023 amb uns ingressos de 1.230 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 4,1% en comparació amb l'any anterior, segons ha informat aquest dimecres la mateixa companyia.
Els vins escumosos han liderat el creixement, amb un 6% més de vendes que el 2022, juntament amb les begudes espirituoses, que van augmentar un 11%. Per contra, les vendes de vins tranquils es van reduir un 8%. “Hem pogut convèncer els nostres consumidors i ampliar la nostra posició en molts mercats centrant-nos en les marques principals i tenint una visió de tendències com a productes sense alcohol i aperitius amb les consegüents innovacions de productes”, ha declarat en un comunicat el conseller delegat de la companyia Andreas Brokemper.
El mercat que més va créixer va ser el dels països germanòfons (Alemanya, Àustria i Suïssa, o DACH), on els ingressos es van disparar un 12% en un any gràcies a l'augment de la quota de mercat de les marques i al "liderat del mercat de vins escumosos a Àustria". En una línia similar, la facturació a l'Europa de l'Est va créixer un 8%, amb Polònia com a mercat principal. A l'Europa Occidental, el creixement va ser del 3%, amb pujades de la facturació del 6% a França i l'expansió de cellers i centres de visitants a Itàlia.
Per contra, els mercats asiàtics van portar males notícies per al grup, ja que les vendes de la regió Àsia-Pacífic es van desplomar un 17% a causa dels "efectes del tipus de canvi i competència de preus amb productes locals". Al continent americà, la davallada d'ingressos va ser menor, del 4%, malgrat l'expansió del 30% al Brasil i l'obertura d'una distribuïdora pròpia a l'Uruguai. "Els mercats nord-americans van ser significativament afectats pels efectes de liquidació d'existències de distribuïdors i monopolis", ha apuntat l'empresa en un comunicat.
“La volatilitat continuarà i crearà un entorn de mercat econòmic desafiant aquest any. Alhora, veiem oportunitats relacionades amb la forta lleialtat a les nostres marques per part dels nostres clients i el comportament canviant dels consumidors de la generació Z. Les tendències de baix o sense alcohol són oportunitats clau per a nosaltres”, va dir Brokemper.
Preocupació per la sequera
Igual que la resta del sector, l'empresa va expressar preocupació per les futures collites de raïm a causa de la sequera dels últims tres anys i "amb especial afectació el 2023 a la zona del Penedès", ha dit Pedro Ferrer, coconseller delegat de Henkell Freixenet. “Veient que la demanda mundial de cava està creixent i que no podem produir prou ampolles per satisfer-la adequadament a curt termini, la situació serà realment complicada a tots els nivells", ha afegit, per la qual cosa ha assegurat que l'empresa treballa "conjuntament amb el sector per garantir la sostenibilitat de l'ecosistema que suposa el cava i la seva importància fonamental al territori”.