Alimentació

La Fageda vendrà la seva primera crema catalana a tot Espanya

El nou producte es distribuirà sota una marca pròpia de Lidl

Santa Pau (Garrotxa)La marca garrotxina La Fageda amplia la seva gamma de iogurts i postres llançant al mercat la seva primera crema catalana. Ho fa de la mà de Lidl, en una associació entre les dues marques que permetrà portar aquest dolç típic de Catalunya a les estanteries de tot Espanya, gràcies a la forta implementació de la cadena de supermercats en el mercat estatal.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’acord representa un pas més enllà en la col·laboració entre les dues empreses, que treballen des de fa més de vuit anys per comercialitzar els iogurts de La Fageda –fets a la Garrotxa per persones en situació de vulnerabilitat– a les botigues d’àmbit estatal. En aquesta nova aliança, la recepta ha estat cocreada per les dues firmes i es vendrà sota el nom de la marca pròpia de Lidl Sabores de tradición.

Cargando
No hay anuncios

“Estem molt contents d’ampliar la col·laboració amb Lidl cocreant aquesta crema catalana i portant-la fora de Catalunya perquè tothom que vulgui la pugui descobrir i gaudir-ne”, diu Sílvia Domènech, presidenta de La Fageda, que fa pocs mesos va agafar el relleu del fundador, Cristóbal Colón. I afegeix: “La col·laboració amb Lidl ens ha permès donar a conèixer els nostres productes i el nostre projecte a nous mercats, on fins ara no estàvem presents, mantenint-nos sempre fidels a les condicions del nostre model socioeconòmic”. La recepta del producte, feta amb llet fresca de proximitat i ous de gallines sense gàbies, s’assembla a la crema de vainilla que ja fa temps que comercialitza la fundació garrotxina, però sense l’essència de la flor tropical i amb llimona i canyella, a més d’un sobre de sucre cremat que es pot escampar per sobre.

Un Tetris amb Europa a l'horitzó

Jordi Morales, gerent de compres regionals de Lidl a Espanya, destaca el valor per a la companyia de supermercats d’impulsar una iniciativa com la de La Fageda, que dona oportunitats laborals a persones amb discapacitat intel·lectual i risc d’exclusió social: “Quan vaig venir per primera vegada a La Fageda, vaig veure molt clar que els iogurts no eren l’objectiu final, sinó el mitjà per treballar per un projecte social únic, molt potent, preocupat per la sostenibilitat i amb valor afegit”, destaca. I acaba: “Unir les dues marques és complex, és com encaixar una peça rodona dins un Tetris, però amb bona voluntat hem aconseguit un producte extraordinari, típic de la gastronomia catalana, que vendrem a tot Espanya i, més endavant, potser podrem portar a Europa”. 

Cargando
No hay anuncios

La producció conjunta d’aquesta nova crema catalana compta amb el suport del Departament d’Acció Climàtica: “El producte està perfectament alineat amb la nostra estratègia alimentària que defensa productes sostenibles, transformadors i de bioeconomia circular; la seva qualitat ha de fer-nos augmentar la nostra autoestima gastronòmica com a país”, afirma Joan Gòdia, director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia de la Generalitat.