Air Nostrum recuperarà a partir del 26 de març la connexió aèria entre Barcelona i València
La Generalitat Valenciana signa un conveni de promoció turística amb la companyia aèria per un valor de 6 milions d'euros
ValènciaLes ciutats de València i Barcelona estaran de nou connectades via aèria a partir del pròxim 26 de març del 2017. Així ho ha anunciat aquest dilluns el president de la companyia Air Nostrum, Carlos Bertomeu, després de reunir-se amb el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, que va avançar fa unes setmanes que s'estava treballant en la possibilitat de recuperar aquesta ruta cinc anys després de la seva cancel·lació.
Segons ha explicat el responsable de l'aerolínia en una compareixença al Palau de la Generalitat Valenciana, Air Nostrum connectarà València amb Barcelona amb vols d'anada i tornada el mateix dia. Tot i que el primer vol està previst per al 26 de març, Bertomeu no ha descartat programar algun vol abans de la celebració de les Falles perquè els catalans "gaudeixin de la festa".
El representant d'Air Nostrum ha reconegut que reobrir aquesta ruta és una aposta "de risc" perquè és una connexió "complicada", ja que "té un gran volum, però l'ingrés mitjà és baix". No obstant això, Carlos Bertomeu ha admès que la companyia estava "preocupada" perquè no existia una ruta aèria entre la segona i la tercera ciutats més important de l'Estat. "Som conscients que aquesta connexió porta problemes i intentarem programar la ruta perquè sigui d'anada i tornada el mateix dia i connecti amb més destinacions", ha apuntat.
Un conveni de 6 milions d'euros
A més de la recuperació de la ruta València-Barcelona, el president valencià Ximo Puig ha anunciat la signatura d'un conveni col·laboració amb Air Nostrum que permetrà promocionar destinacions i esdeveniments del País Valencià en la seva flota i que té com a objectiu principal reforçar al mercat estatal la proposta turística del territori.
Aquesta col·laboració suposarà una inversió màxima de fins a sis milions d'euros per part de la Generalitat Valenciana –a través de l'empresa pública Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana (SPTCV)– i d'altres sis milions d'euros per part de l'empresa.
La primera actuació promocional que es durà a terme tindrà a veure amb el reconeixement de les Falles com a Patrimoni de la Humanitat, que protagonitzarà la primera publicitat en el material mòbil de l'empresa.
"Hi haurà diferents aportacions de tota la Comunitat Valenciana i estarà vinculat al Consell de Turisme perquè les diferents destinacions i esdeveniments puguin tenir rellevància a través d'aquest conveni de 'comàrqueting", ha explicat Ximo Puig. "És un conveni absolutament nou que intenta singularitzar les pròpies destinacions turístiques", ha ressaltat el president durant la seva intervenció.
Per a això, en lloc de pintar-se els avions de la flota amb un únic missatge es retolarà de diferent manera cada avió, tematitzat per a esdeveniments, pobles o destinacions turístiques. Aquesta actuació en 20 avions de la companyia al llarg de quatre anys també es completarà amb el repartiment de fullets a bord i proves gastronòmiques de productes valencians, entre altres accions promocionals.