Air France s’acomiada de Barcelona per fer lloc a la ‘low cost’ Joon
La nova companyia augmentarà un 7% l’oferta i arribarà a les 50 freqüències setmanals entre Barcelona i París
BarcelonaJoon, la nova companyia del Grup Air France, va aterrar ahir a Barcelona, on operarà tots els vols que fins ara portava a terme Air France entre la capital catalana i l’aeroport parisenc de Charles de Gaulle. La nova marca low cost del grup augmentarà un 7% l’oferta, i arribarà a les 50 freqüències setmanals entre les dues ciutats.
El vol inaugural de la companyia aèria el va completar un Airbus A320 amb capacitat per a 168 passatgers que va aterrar a l’aeroport del Prat procedent de París a les 9.40 hores, segons va informar la companyia en un comunicat recollit per Europa Press.
L’acte d’inauguració va comptar amb la presència del conseller delegat de Joon, Jean-Michel Mathieu, i el director general d’Air France-KLM per a Espanya i Portugal, Boris Darceaux, que van destacar que Joon permetrà a Air France “reprendre la seva ofensiva”. De fet, la nova aerolínia també ofereix des d’ahir mateix vols entre la capital francesa i altres ciutats europees com Berlín, Lisboa i Porto. A més, va anunciar que l’any vinent arribarà a Roma, Nàpols, Oslo i Istanbul.
Pel que fa als vols de llarg radi, Joon volarà a Fortaleza (el Brasil), Mahé (illes Seychelles), el Caire (Egipte), Teheran (Iran) i Ciutat del Cap (Sud-àfrica) a partir de la primavera del 2018. La nova insígnia francesa vol competir en el nou segment de vols de baix cost i llarg radi amb la noruega Norwegian i amb la marca espanyola d’IAG Level, que precisament ha obert un centre d’operacions a París-Orly.
Fortalesa al Prat
El Grup Air France-KLM, juntament amb la seva filial low cost Transavia i el seu soci Delta Air Lines, ofereix aquesta temporada d’hivern més de 240 vols setmanals des de Barcelona cap a Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, París i Nova York.