CRISI
Economia20/10/2012

Les agències de qualificació donen més bones notes als clients que més paguen, segons un informe del BCE

Moody's, Fitch i S&P avaluen de forma més optimista les entitats que més negoci els poden donar

Ara
i Ara

BarcelonaUn informe del BCE ha detectat que les grans agències de qualificació (Moody's, Standard&Poor's i Fitch) afavoreixen sistemàticament els seus millors clients. "Els nostres resultats suggereixen que les agències assignen qualificacions més positives als grans bancs i a les entitats que tenen més probabilitats de proporcionar a l'agència negocis addicionals", diu l'exhaustiu estudi.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'informe encara va més enllà: "Com més sovint utilitza un banc una agència de qualificació concreta per a la qualificació de les seves emissions [...] més gran és la recompensa d'aquesta agència al banc en forma d'una millor qualificació creditícia".

Cargando
No hay anuncios

Per tot això, el BCE conclou que "aquestes distorsions competitives són econòmicament importants i ajuden a perpetuar l'existència de bancs que són massa grans com per fer fallida".

El paper de les agències de qualificació ha estat molt qüestionat des de l'inici de la crisi. El cas més sonat va ser el de Lehman Brothers, entitat que tenia la millor nota de les agències fins poc abans de fer fallida i provocar un daltabaix econòmic als Estats Units i a la resta del món.