Aerolínies

"Són uns pirates inconscients": controladors aeris de Palma denuncien pressions de Ryanair per la DANA

Els professionals del trànsit aeroportuari s'enfronten a la companyia, que els acusa de frenar els seus vols sense necessitat

2 min
Aeroport a Palma de Mallorca

PalmaL'associació professional de controladors aeris ha denunciat pressions de Ryanair per permetre que els seus vols aterrin a Palma, malgrat la situació generada per la DANA. "Són uns pirates inconscients", han assegurat els controladors a les xarxes socials sobre el fet de forçar els aterratges "amb una tempesta elèctrica a les Balears".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia aèria irlandesa, per part seva, ha acusat el control del trànsit aeri (ATC) espanyol de "bloquejar els avions que arriben a Mallorca, tot i que surten com sempre". Ryanair s'ha disculpat amb els seus passatgers pels "excessius retards i cancel·lacions" a Palma després de "l'absurda decisió" del control del trànsit aeri espanyol d'"impedir l'aterratge" dels avions a Son Santjoan sense que, segons a criteri seu, hi hagués "problemes meteorològics". I han afegit: "Als passatgers se'ls va permetre sortir de Palma, però als que venien de vacances no se'ls va permetre arribar-hi".

Fins i tot el director d'operacions de Ryanair, Neal McMahon, ha demanat "una vegada més" a Ursula von der Leyen, presidenta de la Comissió Europea, que reformi els "caòtics serveis d'ATC".

Notificacions als clients

Els controladors aeris s'han mostrat molt molestos en conèixer que Ryanair estava enviant notificacions als seus clients justificant els retards dels vols per "l'escassetat de personal" entre els professionals que regulen el trànsit dels avions. "Ryanair continua amb la seva particular cançó de l'estiu criticant el control aeri de manera sistemàtica. Efectivament, hi ha un dèficit de controladors aeris a tot Europa, ningú ho nega. Ryanair aprofita per atribuir qualsevol retard a aquest motiu, fins a tal punt que frega el ridícul. Ahir van caure fortes tempestes a la Mediterrània, amb demores importants per seguretat, i Ryanair enviava aquests missatges tan mesquins als clients –han respost a la companyia aèria–. Ahir els companys ho van donar tot per facilitar la tasca a les tripulacions davant les tempestes, igual que ho estan fent avui. Mentrestant, una aerolínia carronyera tracta de treure profit del tema. Vergonyós", han afegit.

Per als controladors, tot es limita a la seguretat i recorden a la companyia aèria que les seves pròpies tripulacions, "excel·lents professionals", sol·liciten desviaments per evitar les tempestes i no posar en risc la vida de ningú.

stats