Lufthansa obre un 'hub' digital a Barcelona amb 300 treballadors
El grup alemany d'aerolínies escull la capital catalana per a un nou centre de solucions tecnològiques
BarcelonaEl grup d'aerolínies alemany Lufthansa ha escollit Barcelona per obrir-hi la seva primera filial digital al sud d'Europa, una inversió que suposarà la creació de 300 llocs de treball en els pròxims anys. Segons ha explicat la companyia, es tracta d'un centre que entrarà en funcionament en els pròxims mesos amb el suport de l'empresa de serveis catalana Quantion. En aquestes instal·lacions es desenvoluparan noves solucions tecnològiques en àmbits com l'experiència de l'usuari dels avions, les reserves o l'atenció al client.
El centre forma part de la unitat digital del grup Lufthansa, batejada com a Digital Hangar, i treballarà per a algunes de les aerolínies de la seva xarxa, entre les quals també hi ha Austrian Airlines, Brussels Airlines i Swiss International Airlines. La inversió de la multinacional germànica de l'aviació ha comptat amb el suport d'Acció, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat i el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, també ha participat en l'anunci d'aquesta nova inauguració.
Torrent ha explicat que aquest nou hub digital "és un gran projecte estratègic per a l’ecosistema tecnològic i tot el país", en un sector "tan competitiu i rellevant com l'aeronàutic". Així doncs, ha considerat que la decisió de Lufthansa d'ubicar aquestes oficines a Barcelona reforça el "posicionament [de Barcelona] com un dels grans epicentres europeus en l’àmbit de la tecnologia i la innovació". "Som el territori que ha sabut combinar millor un fort desenvolupament industrial amb la generació i captació de talent, la presència d’un ric ecosistema de start-ups, centres tecnològics, universitats i empreses TIC", ha afegit.
Experiència de viatge més digital
Per la seva banda, el director de tecnologia i del Digital Hangar de Lufthansa, Christian Spannbauer, ha explicat que la capital catalana reuneix "moltes cultures diferents i atrau les persones altament qualificades que busquem per impulsar les ambicions digitals del grup". Aquesta iniciativa es va posar en marxa el setembre del 2022, quan la pandèmia ja havia sacsejat el sector de les aerolínies, i té com a objectiu "crear la millor experiència de viatge connectada del món" per a les seves marques aèries. Entre les filials digitals de Brussel·les, Frankfurt, Gdansk, Viena i Zuric, la companyia ja compta amb més de 1.000 treballadors per a aquests serveis.
Lufthansa és l'última a sumar-se a la llista de multinacionals que en els últims anys han escollit Barcelona per instal·lar-hi centres de treball enfocats als seus serveis digitals. Nestlé, PepsiCo, Enel, Allianz, Zurich, Media Markt o Microsoft són només algunes de les empreses que han decidit ubicar a Catalunya divisions vinculades a la innovació, seduïdes per l'atractiu tecnològic de la capital catalana. Per exemple, la farmacèutica AstraZeneca va confirmar fa uns mesos que contractarà al voltant de 1.000 persones a Barcelona en els pròxims cinc anys per al seu hub europeu de recerca i desenvolupament.