Turisme

eDreams surt de les pèrdues i guanya 4,1 milions d'euros el primer trimestre fiscal

La plataforma de viatges augmenta un 8% els ingressos fins al juny

BarcelonaL'empresa de viatges eDreams surt dels números vermells. Va obtenir uns beneficis de 4,1 milions durant el primer trimestre del seu any fiscal, que va acabar el 30 de juny, davant els 13,9 milions de pèrdues del mateix període de l'any anterior, segons ha informat la companyia aquest dijous. Els ingressos van créixer un 8%, fins als 157,5 milions, i el benefici net ajustat va ser d'1,1 milions, davant els 11,5 milions negatius de fa un any.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, aquesta és la primera vegada que la companyia torna als beneficis en un primer trimestre d'any fiscal des que va esclatar la pandèmia; abans, durant l'exercici del 2020, havia assolit els 1,6 milions d'euros, una xifra impulsada per l'optimització operativa a les oficines de Berlín i Milà.

Cargando
No hay anuncios

Ara, la companyia atribueix aquests bons resultats a "la solidesa" del seu model basat en subscripcions, amb increments en els indicadors clau com els ingressos, la rendibilitat i el nombre de subscriptors. Aquests darrers han crescut un 47%, fins a arribar als 4,7 milions en el primer trimestre de l'any fiscal i fins als 4,9 milions a l'agost.

Pel que fa al resultat brut d'explotació (ebitda cash), la plataforma de subscripció de viatges el va duplicar, fins als 29,4 milions d'euros, davant els 14 milions registrats en el primer trimestre de l'exercici fiscal anterior, segons ha detallat la companyia.

Cargando
No hay anuncios

Optimisme més enllà del 2025

El CEO d'eDreams Odigeo, Dana Dunne, ha qualificat l'inici de l'exercici "d'estel·lar" i ha celebrat la consolidació del model Prime llançat el 2017, en què els clients paguen una subscripció en un període determinat. "Avui en dia, els resultats demostren el nostre èxit, ja que la major part dels ingressos i beneficis provenen d'aquest segment de negoci. Som inequívocament una companyia de subscripció", ha comentat.

Cargando
No hay anuncios

"Amb l'any 2025 a 18 mesos vista, ara mirem més enllà dels nostres objectius per al 2025, que abans semblaven ambiciosos i que ara estan a l'abast gràcies a l'excel·lent execució operativa i estratègica dels nostres plans", ha destacat Dunne. Amb aquests resultats trimestrals la companyia de viatges en línia ha assegurat que està en camí de complir els objectius autoimposats per al 2025: més de 7,25 milions de membres subscriptors Prime, uns ingressos mitjans per usuari al voltant de 80 euros i un ebitda cash superior als 180 milions d'euros.