Aerolínies

Competència congela les tarifes d'Aena per al 2025

La gestora d'aeroports proposava un increment de les taxes que cobra a les aerolínies

ARA
i ARA

BarcelonaBones notícies per als viatgers. La Comissió Nacional dels Mercats i de la competència (CNMC) ha rebutjat la proposta del gestor d'aeroports Aena d'apujar les tarifes que cobra a les aerolínies pels diferents usos dels aeroports i ha decidit congelar-les, segons ha comunicat aquest dijous l'organisme que presideix Cani Fernández. La pujada de les tarifes serà del 0% de mitjana, tot i que hi ha algunes operacions en què les taxes puges i altres baixen.

Inscriu-te a la newsletter Glovo i el seu llegatInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La congelació tindrà un impacte directe en els bitllets d'avió que compren els usuaris, perquè les diferents línies aèries repercuteixen en les seves tarifes dels vols aquest cost. La CNMC és l'organisme públic encarregat de supervisar i controlar l'actualització anual de les tarifes d'Aena.

Cargando
No hay anuncios

Segons la nova taula publicada per la CNMC per a l'any 2025, l'ingrés màxim per passatger que hauran de fer les aerolínies a Aena serà de 10,35 euros, el mateix import que pagaven el 2024. El maig del 2024 es van revisar aquestes tarifes –conegudes com l'Índex P–, que ara es congelen perquè "s'ha ajustat la previsió de trànsit d'Aena per al 2025, que era massa conservadora", indica Competència.

Cargando
No hay anuncios

Les tarifes aeroportuàries són uns imports que Aena cobra a les aerolínies per utilitzar els terminals, pistes, passarel·les o els serveis de seguretat i que tenen un impacte directe en el preu dels bitllets dels passatgers. El fet que algunes d'aquestes tarifes s'encareixin i altres s'abarateixin, malgrat que el resultat final sigui zero, obeeix a la necessitat de "preservar l'estabilitat tarifària i assolir l'equilibri entre els ingressos i els costos dels diferents serveis", indica la CNMC. Això, explica l'organisme, obliga a modular la variació tarifària i distribuir-la de "manera asimètrica".

Així, les taxes per l'aterratge, seguretat, estacionament i el servei d'assistència a persones amb mobilitat reduïda s'encareixen un 5%, el servei de meteorologia no varia, i s'abarateixen un 3,51% la resta de serveis, que són el trànsit a l'aeroport, la utilització d'infraestructures, l'ús de passarel·les telescòpiques (fingers), el handling (operacions de terra per carregar i descarregar passatgers i equipatge en un avió), el càtering i el combustible.

Cargando
No hay anuncios

Pujada el 2024

L'any 2024 les tarifes que Aena cobra a les línies aèries es va encarir en conjunt un 4% en comparació amb l'any anterior. Per aquest 2025 el gestor aeroportuari Aena demanava un increment del 0,5% de les tarifes, però la CNMC ha decidit rebutjar la proposta i deixar l'increment a zero.