Infraestructures

Allargar la pista de la polèmica en "només" 350 metres: l'última proposta per ampliar l'aeroport del Prat

L'entitat s'avança a la comissió de Foment i presenta una solució intermèdia que també afecta la Ricarda

La directora general de Barcelona Global, Mercè Conesa, el director del Vall d'Hebron Institut d'Oncologia, Josep Tabernero, la presidenta de Barcelona Global, Maite Barrera, i l'empresari i activista ecosocial, Sergi Ferrer-Salat.
2 min

BarcelonaLes organitzacions empresarials catalanes continuen amb la seva pròpia campanya per aconseguir reactivar l'ampliació de l'aeroport del Prat. Aquest cop ha sigut Barcelona Global qui s'ha avançat a la comissió de Foment del Treball i ha presentat aquest dimarts la seva pròpia proposta per desencallar el projecte, elaborada per un grup de treball que hi va començar a treballar fa set mesos. L'entitat planteja una solució a mig camí de l'opció d'Aena per allargar la pista curta (la més propera al mar) en "només" 350 metres i aconseguir que la distància total per als enlairaments sigui de 3.310 metres.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Des de Barcelona Global asseguren que d'aquesta manera es podria incrementar la capacitat de l'aeroport per sumar noves connexions intercontinentals (lligades a "l'economia del coneixement") i alhora regenerar l'espai natural protegit de la Ricarda. La directora general d'aquest lobi empresarial, Mercè Conesa, ha explicat que no caldria ampliar la pista en els 500 metres que calculava Aena, de manera que només n'hi hauria 350 de pavimentats, als quals se sumarien 300 metres de clearway, és a dir, la zona de seguretat que acompanya la pista.

L'organització s'ha esforçat a diferenciar la seva proposta de la de Foment del Treball, que aquest estiu també havia de presentar un informe amb les conclusions de la seva pròpia comissió sobre el futur de l'aeroport del Prat. "Històricament, per a determinades entitats ha estat un sense condicions a l'ampliació, nosaltres ho hem fet de manera matisada", ha destacat l'empresari Sergi Ferrer-Salat. Així doncs, ha defensat que el focus del seu informe s'ha centrat molt en l'impacte ambiental de les obres i en intentar que la millora de la capacitat repercuteixi en més riquesa per al conjunt de la ciutadania i no en més gentrificació per a Barcelona.

"Primer de tot s'ha de regenerar la Ricarda", ha remarcat la presidenta de Barcelona Global, Maite Barrera. L'entitat admet que el seu plantejament implica compensar ambientalment les zones afectades en altres àrees properes a l'aeroport del Prat, però no considera cap solució que no suposi l'allargament de la pista. Segons ha afirmat Barrera, la seva proposta contribuiria a resoldre els problemes hídrics d'aquest ecosistema i a millorar la qualitat de vida dels ocells que hi viuen. Barcelona Global ja té programada una reunió per presentar aquest informe al Govern, i també l'exposarà a altres actors implicats com l'administració espanyola o Aena.

stats