Economia29/07/2016

Vueling assegura que no cancel·larà més rutes i que està operant amb normalitat

L'aerolínia va multiplicar per deu les pèrdues operatives, fins als 54 milions d'euros, durant el primer semestre

Efe
i Efe

MadridEl president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, ha assegurat aquest divendres que la companyia està operant amb normalitat després del caos del primer cap de setmana de juliol, i no preveu més cancel·lacions de rutes per millorar la seva operativa a part de les tres nocturnes ja anunciades, a Vílnius, Rabat i Moscou.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una conferència telefònica amb motiu de la publicació dels resultats d'IAG, grup al qual pertany l'aerolínia catalana, Sánchez-Prieto ha destacat que la majoria dels vols opera normalment i que la puntualitat més baixa que ha tingut Vueling en les últimes setmanes es deu "bàsicament" a alguns incidents concrets.

Cargando
No hay anuncios

La companyia ha anunciat que ha ajustat els horaris en algunes de les rutes, on tenia més de quatre o cinc freqüències diàries. L'aerolínia ha mogut alguns vols de l'horari i ha reallotjat els passatgers en altres de disponibles, cosa que els permet "tenir una mica més de forat en el programa".

Vueling també ha incorporat "una mica més de recursos en termes tant d'avions com de personal" i està volant "aproximadament amb tres avions més" dels que tenia previst, segons ha explicat Sánchez-Prieto. Quant al personal, Vueling ha arribat a un acord amb els sindicats per poder comptar amb més disponibilitat de pilots i tripulants de cabina.

Cargando
No hay anuncios

Durant el primer semestre de l'any, l'aerolínia de baix cost va multiplicar per deu les seves pèrdues operatives, fins als 54 milions d'euros, davant els 5 milions de fa un any. El seu president ha atribuït els resultats a la data de la celebració de la Setmana Santa, que aquest any ha caigut al març, el tipus de canvi, els atemptats terroristes i les vagues dels controladors aeris a Europa, que han obligat la companyia a "incórrer en costos addicionals".