Una aerolínia d’Estònia vol recuperar la ruta Catalunya-l’Alguer
Flyest ha enviat a la Generalitat una carta en què expressa l’interès per restablir la connexió entre la ciutat catalanoparlant de Sardenya i Catalunya
Catalunya està a prop de recuperar una ruta amb més importància simbòlica que econòmica: el vol directe a l’Alguer. L’aerolínia estoniana Flyest ha enviat a la Generalitat una carta, a la qual ha tingut accés l’ARA, en què expressa l’interès per restablir la connexió entre la ciutat catalanoparlant de Sardenya i Catalunya. La proposta respon a una campanya promoguda per la Plataforma per la Llengua amb el lema “Volem volar”. L’entitat demanava que es recuperés la ruta que hi va haver entre les dues regions durant els últims dotze anys, fins al març del 2016. De fet, l’última aerolínia a fer la ruta va ser Ryanair, que va posar fi l’any passat al vol que unia Girona i l’Alguer.
Segons la Plataforma per la Llengua, durant el temps en què hi va haver aquest vol es van transportar més de 100.000 passatgers anuals i va arribar a tenir una freqüència de quatre vols setmanals amb més de 100 passatgers per ruta. En un primer moment, la carta de Flyest es va enviar al govern de Sardenya i a la Generalitat, que l’ha emplaçada al departament d’Empresa.
A la seva carta, el director de desenvolupament de negoci de l’aerolínia estoniana explica que la companyia es va fixar tant en “la creixent demanda dels habitants com de les associacions i entitats lligades a la cultura i la història dels dos territoris”. Així doncs, considera que recuperar aquesta connexió “esdevé una necessitat vital per preservar la identitat i per desenvolupar” tots dos territoris. En aquest sentit, Flyest afirma que ja hi ha una anàlisi prèvia de la ruta i que està interessada a assumir-la, “depenent dels termes i requisits de la Generalitat i el govern de l’Alguer”.
De Tallinn als Països Catalans
Flyest és una marca registrada per la companyia estoniana Airest amb seu a Tallinn l’agost del 2015, de manera similar a com IAG opera la low cost de llarg radi Level al Prat. Aquesta aerolínia es va establir el 2002 i, de fet, el seu principal mercat és l’enviament de mercaderies aèries per a empreses logístiques com UPS i DHL. Segons la seva pàgina web, Airest té 8 avions Saab 340 -un model tipus xàrter amb 33 seients per a passatgers, un assistent de vol i un pilot-, vola a 14 destinacions i compta amb quatre estacions de servei a tot Europa.