Economia25/08/2015

Abertis allarga dos anys la concessió a França a canvi de 590 milions

Xavier Grau
i Xavier Grau

Abertis ha aconseguit allargar dos anys i mig les concessions d’autopistes franceses que explota a través de les seves filials Sanef i SAPN. La companyia que presideix Salvador Alemany així ho ha notificat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), després que el Butlletí Oficial de la República Francesa va publicar divendres les noves condicions. L’operació és important per a Abertis després que, havent tret a borsa el negoci de telecomunicacions (Cellnex), s’ha tornat a concentrar en el negoci d’autopistes. Amb tot, l’acord amb el govern francès no és gratuït: les participades d’Abertis a França hauran d’invertir 590 milions d’euros. La resolució forma part d’un llarg pols entre les concessionàries franceses -bàsicament Sanef, Eiffage i Vinci- i el govern gal.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La negociació s’ha allargat mesos. El govern francès va voler congelar les tarifes de les autopistes i les concessionàries s’hi van oposar frontalment. Però la negociació es va imposar i finalment van arribar a un acord: allargament del termini de la concessió a canvi d’inversions. Dins de l’acord també es preveu crear un fons per a infraestructures, al qual Sanef aportarà 11 milions.

Cargando
No hay anuncios

Peatges

Amb l’acord, les filials franceses d’Abertis aconsegueixen allargar la seva vida més enllà del 2032. Segons Abertis, França, que ha congelat els peatges el 2015 però ho compensarà amb increments entre el 2016 i el 2023, s’ha convertit en el primer mercat de la companyia i ja hi aporta un 36% dels ingressos, per sobre d’Espanya (28%). Abertis vol invertir els pròxims anys fins a 9.000 milions en el negoci d’autopistes. El primer pas ja l’ha fet anunciant que negocia la compra d’A4 Holding a Itàlia, que gestiona dues autopistes amb concessió fins al 2046. Això interessa a Abertis, igual com allargar les concessions franceses, perquè les espanyoles comencen a vèncer aviat. La primera és Aumar, el 2019, i després el tram català de l’AP-7, el 2021.