Logística

Abacus ven la seva central logística per 31 M€ per impulsar el seu creixement

L'operació permetrà a la cooperativa portar a terme el pla estratègic per als pròxims anys

Nau logística d'Abacus a Vilanova del Camí, Anoia

BarcelonaLa cooperativa Abacus ha tancat la venda de la seva central logística a la gestora de patrimonis suïssa Pictet i al seu soci local Freo per 31 milions d'euros, segons ha pogut saber l'ARA. L'acord es tanca mitjançant una operació de venda i lloguer posterior –en anglès, sale and lease back– amb la qual Abacus podrà continuar llogant la nau a Pictet durant 17 anys, set dels quals d'obligat compliment. La central logística compta amb una superfície de 25.000 metres quadrats i 18 molls, i està ubicada a Vilanova del Camí (Anoia). A través d'aquesta nau, Abacus dona servei a les seves 48 botigues físiques i també a la venda via web, tant a particulars com a escoles i empreses.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En un moment en què hi ha una gran demanda de sòl logístic a Catalunya, Abacus ha aprofitat per monetitzar aquest actiu immobiliari i així obtenir el múscul necessari per tirar endavant el seu pla estratègic, pensat a cinc anys vista. "L'objectiu del pla és consolidar Abacus com una organització de referència en els àmbits de l’educació, la cultura i l'oci, creant i distribuint continguts i productes de qualitat des dels valors del cooperativisme", expliquen des de la cooperativa.

El pla estratègic

Les principals línies del pla inclouen, d'una banda, la digitalització del servei, que segons fonts properes a la companyia es basa en "fer una pàgina web a l'altura dels socis i arribar a competir amb empreses com Amazon". D'altra banda, Abacus també té previst impulsar els continguts educatius i continuar donant servei a escoles desenvolupant contingut principalment en les àrees de ciència, tecnologia i matemàtiques. Per últim, el pla estratègic també preveu impulsar les produccions audiovisuals i el contingut cultural en català.

Aquestes línies estratègiques venen marcades per la fusió d'Abacus amb la cooperativa SOM –que inclou marques com Sàpiens, Petit Sàpiens, El Món d'Ahir, CUINA, Descobrir, Arrels, Ara Llibres o Amsterdam, entre d'altres– el juliol del 2021, en una operació que va crear un gegant sectorial amb uns fons propis de 35 milions d'euros i l'objectiu de "configurar el primer gran operador de l’economia social especialitzat en la creació i distribució de continguts culturals i educatius". Des de la cooperativa han reiterat diverses vegades que "el país necessita produccions catalanes i en català, però el problema és que falta talent i també diners per fer-ho". Tot i això, Abacus aposta per invertir-hi "perquè és necessari i hi ha una oportunitat al mercat".

L'operació

Tot i que l'acord dona dret a Abacus a llogar la nau durant 17 anys, la cooperativa preveu estar-hi de moment els set anys obligats que imposa el contracte, i la continuïtat un cop passats els set anys dependrà del creixement que aconsegueixi en els anys vinents. Aquesta operació s'ha portat a terme concretament amb Pictet Alternative Advisors, una unitat independent del grup Pictet que inverteix en actius logístics, residencials i oficines.

Per tancar l'operació, Abacus ha estat assessorada per la consultora immobiliària Savills i Audiconsultores ETL Global, mentre que Pictet i Freo han comptat amb l'assessorament d'Andersen, Pérez Llorca, Ernst & Young, Deerns i Longevity.

stats