El Govern treu a licitació les oficines per desplegar l'Agència Tributària
La Generalitat podria arribar a pagar 41.200 euros mensuals pels lloguers
BarcelonaEl Govern ha posat fil a l'agulla en el desplegament de l'Agència Tributària de Catalunya (ATC) i aquest divendres el 'Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya' (DOGC) publica la licitació dels locals que acolliran les dependències territorials de l'ATC.
En total són 14 locals d'entre 200 i 650 metres quadrats a uns preus que van de 4,5 a 9 euros el metre quadrat cada mes, pels quals el Govern podria arribar a pagar -si s'adjudiquessin en màxims de superfície i preu de licitació- fins a 41.200 euros mensuals. Les oficines seran a Sant Feliu de Llobregat, Figueres, Granollers, la Bisbal d'Empordà, la Seu d'Urgell, Manresa, Mataró, Reus, Sabadell, Santa Coloma de Farners, Terrassa, Tortosa, Vic i Vilafranca del Penedès.
A aquestes oficines s'hi sumarà la del Barcelonès nord, que serà al carrer Joan d'Àustria de la capital catalana. En aquest cas és un local de 850 metres quadrats amb capacitat per a 45 persones, el contracte de lloguer del qual està a punt de signar-se per poder començar a treballar el gener del 2017.
El mateix departament de la Vicepresidència i d'Economia ha reconegut que aquesta licitació és "el tret de sortida" del desplegament de l'ATC.
Les 14 oficines licitades, més la del Barcelonès nord, se sumaran a les quatre oficines pròpies que ja té l'ATC (la central és al barri de la Marina, al passeig de la Zona Franca de Barcelona).
Operatives el juliol del 2017
Per a les oficines que s'han licitat s'espera signar els contractes el gener del 2017 i disposar de tres mesos sense pagar les rendes per fer les obres d'adequació, que s'encarregaran a Infraestructures.cat, perquè puguin ser totalment operatives a partir del mes de juliol de l'any que ve.
De forma simultània al desplegament d'aquestes oficines, per augmentar la capil·laritat de l'ATC es desplegarà personal propi a la xarxa de Tributs de Catalunya, que permetrà atendre per finestreta única els contribuents en les 142 oficines del conveni amb les diputacions, consells comarcals i ajuntaments.
El desplegament de la xarxa d'oficines de l'ATC forma part de la estratègia del Govern de preparació d'una administració tributària que assumeixi totes les competències. Per això, l'ATC vol recuperar la recaptació executiva, que ara és en mans de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT). També vol assumir la liquidació dels impostos cedits -successions i donacions, transmissions patrimonials i actes jurídics documentats- que ara, fora de Barcelona, fan els registradors.
Per això, el departament de la Vicepresidència i d'Economia ha formalitzat una taula de treball per coordinar-se amb els registradors per a la denúncia de l'actual conveni. Actualment la Generalitat paga 25 milions anuals als registradors perquè facin aquestes feines de liquidació. Sobre la taula hi ha també el futur del 277 empleats dels registradors que es dediquen a tasques de liquidació dels impostos de la Generalitat.
Actualment l'ATC recapta directament 1.242 milions d'euros dels 3.097 milions d'ingressos tributaris no subjectes a bestretes del sistema de finançament, és a dir, el 40% del total, i en la primera fase del desplegament de l'ATC es vol arribar a recaptar 2.306 milions d'euros anuals.