El Govern llança una nova campanya turística amb l'objectiu de salvar 90.000 llocs de treball del sector

La campanya està adreçada a visitants espanyols i dels principals mercats europeus

Al turisme no li surten els números
Leandre Ibar Penaba
15/06/2020
2 min

BarcelonaLa nova campanya de promoció del turisme català, presentada per la Generalitat i les diputacions aquest dilluns, busca atreure visitants dels mercats europeus tradicionals en combinació amb turisme interior i de la resta d'Espanya. Després de mesos d'aturada pel covid-19, l'objectiu és reactivar el sector turístic aquest estiu i mantenir el màxim nombre possible dels 90.000 llocs de treball que en depenen.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La crisi del coronavirus i les mesures de confinament arreu d'Europa han aturat completament el turisme al continent durant més de tres mesos. La consellera d'Empresa, Àngels Chacón, ha xifrat en 15.000 milions d'euros el total d'ingressos no generats per les empreses turístiques per culpa de la covid-19, per la qual cosa ha destacat la necessitat de reactivar el sector i demostrar que Catalunya és "una destinació segura". Segons Chacón, la pandèmia fa "perillar" els més de 90.000 llocs de treball a Catalunya que genera el sector.

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha dit que les administracions han d'ajudar les companyies turístiques aconseguint "una pròrroga dels ERTO" i "amb l'obertura" de les fronteres, per facilitar "l'arribada de turistes que volem". En aquest sentit, ha recordat que una majoria d'empreses turístiques catalanes tenen menys de deu empleats, per la qual cosa necessiten més suport del sector públic, per la qual cosa ha reclamat 7.500 milions en ajudes procedents de fons europeus i del govern espanyol per destinar al sector. La Generalitat ha tret dues línies d'ajudes a la indústria turística per un valor total de 15 milions d'euros, una quantitat que la mateixa consellera Chacón ha qualificat d'"insuficient".

La nova campanya, basada en espots promocionals per a mitjans escrits i audiovisuals, tindrà un abast europeu, amb tres targets diferenciats. Per una banda, fomentar el turisme interior dins de Catalunya. En segon lloc, atreure visitants d'altres indrets de l'Estat. I, per últim, recuperar gran part del turisme procedent dels quatre principals mercats europeus dels quals el sector turístic català treu la major part del negoci: França, el Regne Unit, Alemanya i el Benelux (Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg).

Amb l'eslògan "Catalunya és casa teva", la campanya promociona Catalunya com a destinació unitària per als mercats estrangers (en anglès, francès, alemany i neerlandès), però de cara al mercat espanyol i al català els espots es multipliquen i concreten destinacions específiques dins del territori, com per exemple la Costa Daurada, les Terres de l'Ebre, l'Aran, la Costa Brava, Barcelona i les comarques de Lleida, entre d'altres. Segons el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, la campanya tindrà una segona onada a la tardor dedicada a captar turistes en la resta de mercats europeus, asiàtics i americans.

La campanya està organitzada pel Govern, amb la col·laboració dels patronats i agències turístiques de les quatre diputacions, el Consell General d'Aran i Ferrocarrils de la Generalitat.

La campanya, que ha costat uns 7,5 milions d'euros, ha coincidit amb l'entrada dels primers visitants estrangers a Espanya, amb l'arribada de quasi 11.000 turistes alemanys a les Balears a partir d'aquest dilluns, en un programa pilot per al sector.

stats