Facua informa els afectats per les cancel·lacions del Prat que ja poden reclamar a les aerolínies
Aena ha cancel·lat avui 45 vols més pel col·lapse de l'aeroport
BarcelonaL'associació de consumidors Facua ha informat aquest dimarts que els viatgers afectats per les cancel·lacions de vols del Prat a causa de les protestes ja poden reclamar a les seves aerolínies. Aquest matí, Aena ha cancel·lat 45 vols més per les conseqüències del col·lapse que l'aeroport va patir ahir, fet que augmenta les cancel·lacions fins als 110 vols.
Segons ha explicat Facua en un comunicat, les companyies dels passatgers afectats no han d'abonar les compensacions directes de les cancel·lacions, però sí que han de retornar l'import dels bitllets –si el client ho demana– o la reubicació a un altre vol. A més, les aerolínies també han d'assumir les despeses de menjar, beguda i allotjament que hagin necessitat els seus clients.
L'associació ha recordat que aquestes compensacions són una obligació assistencial de les companyies, aspecte que està regulat en la normativa europea sobre els drets dels passatgers. Aquestes compensacions s'apliquen quan les cancel·lacions o els retards es produeixen per averies, vagues de personal i altres causes de força major, com és el cas de les protestes d'ahir al Prat.
Tot i que les companyies estan obligades a proporcionar menjar i allotjament als seus passatgers, Facua reconeix que normalment les companyies incompleixen aquestes imposicions del reglament europeu. Per això, l'associació recomana que, en el cas que les companyies no ho facilitin, els passatgers facin constar en reclamacions per escrit les quantitats que han hagut d'abonar.