El Banc Sabadell acomiada Paul Pester com a conseller delegat de TSB
Paul Pester abandona el banc arran de la repetició dels problemes informàtics de l'abril passat
LondresPaul Pester, número 1 del banc TSB, la filial britànica del Sabadell, ha estat acomiadat aquest dimarts del càrrec després que durant el cap de setmana es repetissin els problemes informàtics que l'entitat va patir al mes d'abril, que durant dies, i en alguns casos setmanes, van deixar els clients sense poder accedir de manera normal als comptes a través de les diferents opcions virtuals. Fins a 1,9 milions de persones es van veure afectades en més o menys grau.
La migració informàtica de l'antic sistema –el que tenia TSB amb Lloyd's– al nou –proveït pel Sabadell– va acabar en un desastre de proporcions històriques.
L'actual president no executiu de TSB, Richard Meddings, ocuparà "temporalment" les funcions de conseller delegat, segons ha anunciat la mateixa entitat.
L'acomiadament de Paul Pester arriba just l'endemà que el banc britànic patís un nou error informàtic, aquesta vegada amb afectacions sobre la seva aplicació mòbil i el servei online. "Som conscients que hi ha clients que tenen problemes [...] Accepteu sisplau les nostres disculpes per les molèsties causades", escrivia aquest dilluns l'entitat al seu compte de Twitter.
Al llarg dels últims mesos, de fet, a TSB li han plogut les crítiques. Tot va començar a l'abril, quan un error informàtic va impedir a gairebé dos milions de clients (l'entitat en té 5,4 milions) accedir als seus comptes. El mateix Paul Pester en va haver de respondre davant el Parlament britànic i el Banc Sabadell va veure reduït el seu benefici d'aquest primer semestre arran d'aquests fets. A banda del caos informàtic, l'entitat també va demanar disculpes a uns 40.000 clients perquè els va enviar targetes de dèbit noves amb retard.
Pester havia dirigit el banc durant set anys, incloent-hi el període en què va tenir lloc l'anunci i la venda pública al Sabadell.
Sobre la interrupció dels sistemes informàtics durant aquest cap de setmana, Richard Meddings ha assegurat en un comunicat emès aquest dimarts: "Per bé que encara hi ha feina per assolir l'estabilitat total dels clients, els sistemes i serveis de TSB han millorat molt des de la migració informàtica de la companyia a principis d'aquest any". I afegia: "Paul Pester i el consell han acordat que aquest és el moment adequat perquè es nomeni un nou CEO [conseller delegat] per a TSB".
La sortida de Pester s'afegeix a la marxa d'alguns dels executius amb més alta responsabilitat de TSB. Tres membres del seu equip també abandonen la nau, malmesa per la desastrosa actualització informàtica. Així, en els pròxims mesos, Ian Firth, Rachel Lock i Nigel Gilbert, tresorer, cap de recursos humans i cap de màrqueting, respectivament, deixaran el banc, segons va informar la setmana passada el 'Financial Times'.
Migració sense garanties
Advertiment dels responsables tècnics de Lloyd's
Fonts informàtiques de Lloyd's consultades per l'ARA han confirmat aquest dimarts el que ja havien comentat a l'abril: "Des del nostre banc vam advertir de la impossibilitat de fer una migració amb garanties en tan poc temps". El cost del manteniment del sistema de TSB dins de l'estructura informàtica del Lloyd's, uns cent milions d'euros a l'any, va ser un factor clau per accelerar el canvi.
Els problemes informàtics han costat fins ara a TSB més de 195 milions d'euros. La transició planificada per a la nova plataforma informàtica dissenyada pel Sabadell va impedir als clients accedir als serveis en línia, i els empleats de les sucursals es van trobar que no podien fer alguns dels serveis mínims.
Pester havia resistit la pressió prèvia per dimitir després que el comitè del Tresor del Parlament britànic l'acusés de ser "extraordinàriament complaent" amb els problemes informàtics del banc i que li recomanés que "considerés seriosament si la seva posició era sostenible".
En una carta a Meddings, la presidenta de la comissió, Nicky Morgan, va afirmar: "El comitè ha perdut la confiança en la seva capacitat per proporcionar una avaluació completa i franca dels problemes a TSB i afrontar-los pensant en els seus clients. Ens preocupa que, si continua en la seva posició, es podria esquerdar la confiança no només en TSB, sinó en el sector bancari minorista en general. Demano a la junta que consideri l'opinió del comitè amb caràcter urgent".
Pester ja havia rebut una reprimenda de l'Autoritat de la Conducta Financera per la falta de transparència i informació als clients en el moment de l'actualització informàtica.