L’any del rebot

Una nova promoció a Barcelona, on es preveu que els preus de l’habitatge continuïn a la baixa.
i Albert Martín
02/01/2021
2 min

UN CREIXEMENT ‘XINÈS’. El 2021 arriba beneït amb la millor carta de presentació possible: un predecessor nefast. Després d’un any de trencar rècords negatius (la patacada ha sigut transversal) el 2021 els economistes esperen el contrari: que el rebot ens porti a magnituds econòmiques insòlites i a assolir velocitats de creixement típiques dels països asiàtics. Hi ha unanimitat en què creixerem per damunt del 6%, cosa que ens permetrà equiparar-nos al dinamisme de la Xina.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

MANTENIR ELS ERTO. Una de les claus perquè l’economia remunti, però, serà la prolongació dels expedients de regulació temporals d’ocupació (ERTO), que ara per ara s’acaben el 31 de gener. De fet, el govern espanyol, els sindicats i la patronal s’asseuran a la taula el 8 de gener per començar les negociacions, que han d’acabar amb un nou allargament dels expedients si no volen veure convertits els aturats temporals en treballadors que perdin definitivament el seu lloc de treball.

EL NOU CAIXABANK. El sector bancari tornarà a ser un dels grans protagonistes aquest 2021. Després d’un 2020 amb fusions exitoses i d’altres de fallides, a l’abril s’espera que ja comenci a operar el nou CaixaBank després de l’absorció de Bankia i es converteixi en la primera entitat financera d’Espanya, que tindrà un 25% de la quota de mercat en crèdits i dipòsits. La Fundació Bancària La Caixa tindrà al voltant del 30% del nou banc, i l’Estat, a través del FROB, en tindrà aproximadament un 16,1%.

L’ADEU A NISSAN. El 31 de desembre és quan està previst que l’automobilística Nissan marxi definitivament de Catalunya. Les negociacions per la seva reindustrialització s’han d’accelerar a principis d’any, ja que el compromís de les administracions és que hi hagi substitut abans que s’acabi el primer semestre. La principal candidata és la sud-coreana LGChem, que fabrica bateries per a cotxes elèctrics. Sobre la taula també hi ha dues empreses més de bateries, sis de vehicles elèctrics i un hub empresarial.

stats