INVERSIÓ ALTERNATIVA A EUROVEGAS
Dossier08/09/2012

"Això és molt millor que Eurovegas"

T. Gutiérrez
i T. Gutiérrez

Els experts en turisme van acollir ahir amb elogis generalitzats i algun recel minoritari l'anunci del projecte Barcelona World, que segons tots els professionals consultats encaixa molt millor amb el model turístic català que no pas el projecte d'Eurovegas. Els especialistes van fer un repàs als avantatges i inconvenients que veuen en el projecte que el Govern assegura que ha de posicionar el país "com a líder turístic europeu".

Turisme familiarPotenciar un segment molt important per a Catalunya

"Hem de rebre amb satisfacció la notícia perquè el turisme català en surt reforçat", deia ahir Juan Antonio Duro, catedràtic de la Universitat Rovira i Virgili. També apuntava: "El projecte pot reforçar la posició competitiva de Catalunya, sobretot pel turisme familiar i lúdic, i obrir-nos a nous mercats". Per a Francesc Valls, catedràtic d'Esade, també és una notícia positiva que pot convertir la Costa Daurada en "un districte internacional del lleure". "Un complex com el que estan projectant, associat a la marca Barcelona, pot fer créixer el nombre de visitants i diversificar-los, perquè atraurà públic jove, familiar i també sèniors", deia. Per Oriol Miralbell, professor de la UOC, el projecte atraurà molts turistes nord-americans, "que són uns apassionats dels parcs temàtics", i d'alguns països emergents del golf Pèrsic o de Rússia.

Cargando
No hay anuncios

Impacte econòmicInversions i llocs de treball en un moment complicat

Per Juan Antoni Duro, la inversió de 4.500 milions d'euros i els 20.000 llocs de treball directes que es calcula que crearà el projecte són "una gran notícia en temps de crisi perquè suposa un benefici econòmic directe per al territori i una injecció de confiança en un país que ara no en té gaire i que necessita sentir-se reforçat com a pol d'atracció de projectes econòmics". Per Valls, el Barcelona World pot "desenvolupar tota la potencialitat que tenen aquestes comarques, amb un munt de recursos extraordinaris".

Cargando
No hay anuncios

Negocis i convencionsL'assignatura pendent de la zona de Port Aventura

El que els experts no acaben de veure clar és si aquest projecte acabarà consolidant-se, també, com a destí de viatges de negocis. Tant Miralbell com Valls destaquen que Port Aventura ja ha intentat posicionar-se i atreure turistes de reunions i convencions, "però no ho ha aconseguit". Tot i això, Valls creu que l'oferta de lleure que hi haurà en els sis parcs temàtics que es construiran "suposaran un gran valor afegit per els visitants de negocis, que podran vincular una estada de feina amb altres experiències com la gastronomia, el descans, la cura del cos o l'esport".

Cargando
No hay anuncios

Casinos: sí o no?Creixen els dubtes sobre quina ha de ser la presència del joc

Segons van explicar ahir els impulsors de Barcelona World, el projecte tindrà sis casinos, un per cada part temàtic. Aquest punt genera certa controvèrsia entre els experts que no veuen clar quin paper ha de tenir el joc en un complex destinat, inicialment, al lleure i al turisme familiar. "Crec que aquest punt encara s'ha d'estudiar -deia ahir Oriol Miralbell-, perquè no veig clara la relació del joc amb el turisme de lleure. Els casinos atreuen un altre tipus de visitants i no veig que això sigui coherent amb el projecte que han presentat", va dir aquest expert.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, Francesc Valls va afegir que tenint en compte les característiques del projecte "potser millor si no n'hi hagués cap, de casino". Juan Antoni Duro, en canvi, apuntava que en el cas de Barcelona World "el joc no és el motor del projecte, com passava amb Eurovegas, per tant tindran un pes molt relatiu en el seu conjunt" i ho comparava als creuers, que en la majoria dels casos tenen un casino "però és només un servei complementari".