L’auge dels ‘smartphones’ de la Xina, en un gràfic animat
Huawei ha superat Apple com a segona marca el 2019 i va camí de desbancar Samsung de la primera posició
Barcelona[Si llegeixes aquest contingut des d'una aplicació mòbil, fes clic aquí per veure el gràfic]
La crisi del Mobile World Congress d’aquest any, amb un degoteig de cancel·lacions que ha acabat provocant la seva suspensió, ha coincidit amb un moment de guerra comercial entre la Xina i els Estats Units, en què les tecnològiques tenen un protagonisme especial. Fins i tot l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha apuntat que aquest “ha sigut un element més”.
En els pròxims anys la Xina tindrà un paper clau en el desenvolupament de les xarxes 5G arreu del món, especialment a través de Huawei. Abans, però, ja ha agafat posicions en el mercat dels telèfons mòbils intel·ligents. En els últims deu anys, l’auge dels smartphones de la Xina ha sigut molt important, tal com es pot comprovar en el gràfic.
Segons les dades de la consultora IDC, el 2009 les tres grans marques d’Europa i els Estats Units (Nokia, RIM i Apple) sumaven el 73,1% del mercat. A principis de la dècada, Nokia i RIM, el fabricant de BlackBerry, ja van desaparèixer dels primers llocs i el seu espai el va ocupar el principal fabricant de mòbils Android: la sud-coreana Samsung.
Però en els últims anys les marques xineses han avançat ràpidament. Huawei ha superat Apple com a segona marca el 2019 i va camí de desbancar Samsung de la primera posició. I la segona marca xinesa, Xiaomi, s’està acostant a Apple i la pot superar d’aquí poc. Fins i tot la suma d’Apple i Samsung està a punt de ser superada per la suma de les principals marques xineses.