Així s'ha inflat i desinflat Pokémon Go en el seu primer mes de vida

El videojoc ja ha perdut el liderat del rànquing d'aplicacions a diversos països, i el nivell d'ús també va a la baixa

Auri Garcia Morera
09/08/2016
2 min

BarcelonaPokémon Go es va convertir en un autèntic fenomen de masses des del moment en què va sortir al mercat, a principis de juliol, però l'auge provocat pel llançament esglaonat per països ha donat pas a un declivi en les últimes setmanes, coincidint amb el seu primer mes de vida. El videojoc continua sent molt popular, però ja ha deixat enrere la bogeria dels primers dies.

Una dada que reflecteix l'interès en el fenomen és el volum de cerques a Google, que es va disparar des del 6 de juliol, quan Pokémon Go es va llançar a Austràlia, Nova Zelanda i els EUA, fins al 16 de juliol, quan es va completar el llançament a Europa. A partir del 16 de juliol l'interès ha anat decaient, i només ha repuntat una mica coincidint amb altres llançaments importants, com el de principis d'agost a diversos països llatinoamericans.

A pràcticament tots els països on està disponible, Pokémon Go va irrompre a les llistes de les aplicacions més instal·lades en la primera posició. El mapa amb la posició que ocupa a cada país l'aplicació d'iPhone, però, ja mostra que el videojoc ha començat a perdre pistonada en alguns dels llocs on fa setmanes que està disponible.

El 7 de juliol es va situar primer a Austràlia, Nova Zelanda i els EUA, i un mes després, a Austràlia i Nova Zelanda ja havia baixat fins a la quarta posició. Als EUA, tot i que va perdre el primer lloc en diverses ocasions a finals de juliol, el 7 d'agost l'havia recuperat. Al Regne Unit, Itàlia i Espanya, on va arribar entre el 14 i el 15 de juliol i es va situar com l'aplicació més instal·lada, però el 7 d'agost havia passat a la segona posició. Al Japó també ha caigut, després de pocs dies, al segon lloc.

L'auge i declivi de Pokémon Go en el seu primer mes de vida

Segons les dades de SurveyMonkey, limitades als Estats Units, en el volum d'instal·lacions el punt àlgid es va assolir el mateix dia del llançament. Pel que fa a l'ús per part d'usuaris que l'havien instal·lat, el màxim d'usuaris actius diaris es va assolir el 14 de juliol i va començar a baixar a partir de llavors. Una altra empresa, SimilarWeb, havia apuntat que el nivell d'ús de Pokémon havia arribat a superar el de Twitter. D'acord amb l'evolució que mostra SurveyMonkey, aquesta fita només va durar uns dies.

stats