El sector de les apostes ja és el principal patrocinador del futbol europeu
Supera el sector de serveis financers i de negocis, segons un estudi de la UEFA
BarcelonaEl sector de les apostes s'ha convertit en el principal patrocinador del futbol europeu, segons recull l'estudi anual de la UEFA sobre aspectes econòmics dels principals equips i les principals lligues. Entre els 268 equips de 16 lligues que s'han analitzat, el sector de les apostes representa el 19% dels patrocinis.
El segueixen el sector de serveis financers i de negocis, amb un 18%, i els de la construcció i la indústria, també amb un 18%. En l'últim any, el sector del joc ha superat el bancari, que era primer en l'edició anterior d'aquest estudi.
A les dues principals categories del Regne Unit i a la lliga grega aproximadament la meitat dels equips tenen com a patrocinador una empresa del sector de les apostes. A la lliga sueca la meitat són empreses de serveis financers i de negocis, i a la suïssa la meitat són empreses del sector de la construcció i la indústria.
L'estudi de la UEFA també especifica que gairebé 9 de cada 10 equips europeus porten un patrocinador a la part de davant de la samarreta, mentre que només la meitat en porten a la màniga. El que sí que llueixen tots els equips és la marca de roba esportiva, que apareix a la samarreta, el pantaló i les mitges dels jugadors.
Les marques també han arribat als estadis de futbol. Actualment, el 26% dels estadis europeus porten el nom d'un patrocinador. La lliga alemanya va davant, amb 14 dels 18 estadis amb patrocini. El fenomen també ha arribat a la lliga espanyola, amb estadis com el Wanda Metropolitano (Atlètic de Madrid) o l'Estadi de La Ceràmica (Vila-real).
Segons l'estudi de la UEFA, els ingressos provinents dels patrocinadors representen el 24% dels ingressos dels clubs europeus, amb 4.500 milions d'euros. Només els drets televisius proporcionen més diners que els patrocinadors: representen el 34% del total, amb 6.300 milions.