Ara Data02/02/2018

El sector de les apostes ja és el principal patrocinador del futbol europeu

Supera el sector de serveis financers i de negocis, segons un estudi de la UEFA

Sergi Berlanga
i Sergi Berlanga

BarcelonaEl sector de les apostes s'ha convertit en el principal patrocinador del futbol europeu, segons recull l'estudi anual de la UEFA sobre aspectes econòmics dels principals equips i les principals lligues. Entre els 268 equips de 16 lligues que s'han analitzat, el sector de les apostes representa el 19% dels patrocinis.

El segueixen el sector de serveis financers i de negocis, amb un 18%, i els de la construcció i la indústria, també amb un 18%. En l'últim any, el sector del joc ha superat el bancari, que era primer en l'edició anterior d'aquest estudi.

Cargando
No hay anuncios

A les dues principals categories del Regne Unit i a la lliga grega aproximadament la meitat dels equips tenen com a patrocinador una empresa del sector de les apostes. A la lliga sueca la meitat són empreses de serveis financers i de negocis, i a la suïssa la meitat són empreses del sector de la construcció i la indústria.

Cargando
No hay anuncios

L'estudi de la UEFA també especifica que gairebé 9 de cada 10 equips europeus porten un patrocinador a la part de davant de la samarreta, mentre que només la meitat en porten a la màniga. El que sí que llueixen tots els equips és la marca de roba esportiva, que apareix a la samarreta, el pantaló i les mitges dels jugadors.

Cargando
No hay anuncios

Les marques també han arribat als estadis de futbol. Actualment, el 26% dels estadis europeus porten el nom d'un patrocinador. La lliga alemanya va davant, amb 14 dels 18 estadis amb patrocini. El fenomen també ha arribat a la lliga espanyola, amb estadis com el Wanda Metropolitano (Atlètic de Madrid) o l'Estadi de La Ceràmica (Vila-real).

Cargando
No hay anuncios

Segons l'estudi de la UEFA, els ingressos provinents dels patrocinadors representen el 24% dels ingressos dels clubs europeus, amb 4.500 milions d'euros. Només els drets televisius proporcionen més diners que els patrocinadors: representen el 34% del total, amb 6.300 milions.