'Yesterday', una comèdia romàntica carrinclona que no aprofita un refrescant gir de ciència-ficció
Crítica de la pel·lícula del guionista Richard Curtis ('Love actually') i el director Danny Boyle
Direcció: Danny Boyle. Guió: Richard Curtis. 116 minuts. Regne Unit i Estats Units (2019). Amb Himesh Patel, Lily James, Sophia Di Martino i Ed Sheeran.
Richard Curtis es va donar a conèixer com la mà dreta creativa de Rowan Atkinson a 'Mr. Bean' i 'L'Escurçó Negre' i ha sigut l’artífex de les millors comèdies romàntiques dels anys 90 i dels 2000. 'Quatres bodes i un funeral', 'Notting Hill' i 'Love actually' són clàssics absoluts del gènere, pel·lícules sòlides plenes d’encant que formen part de l’imaginari popular gràcies a la cultura dels gifs i dels mems. Amb aquest triplet de films, Curtis va crear un model original i propi que renovava l’encreuament d’amors i de riures al cinema. Tanmateix, d'ençà que es va iniciar el nou mil·lenni, no ha sigut capaç de reviure la màgia dels seus millors guions.
Dirigida sense esma per Danny Boyle ('Trainspotting', 'Slumdog millionaire'), 'Yesterday' representa una les hores més baixes del guionista britànic. Més enllà del seu original punt de partida, un músic que es fa famós al ser l’única persona del món que recorda les cançons dels Beatles després d’una misteriosa apagada que fa desaparèixer els Fab Four de la història de la humanitat, aquí trobem un seguit d’idees desaprofitades i de tòpics amorosos i humorístics de traç gruixut que fan pensar més en la barroera 'Ocho apellidos vascos' que en l’elegant 'Notting Hill'. Ara bé, el pitjor de tot és veure com 'Yesterday' utilitza gratuïtament la figura dels Beatles per fer xantatge emocional als fans del grup.