ART
Cultura14/05/2012

Els paisatges vibrants de David Hockney omplen de color el Guggenheim de Bilbao

'Una visió més àmplia' segueix l'evolució de l'artista aquest gènere, que inclou pintures realitzades amb un iPad

Efe
i Efe

BilbaoEls vibrants paisatges del nord d'Anglaterra de l'artista britànic David Hockney, que conformen l'exposició 'Una visió més àmplia', inunden de color i energia les espaioses sales del Museu Guggenheim de Bilbao. L'emblemàtic museu basc acull la primera exposició de l'artista a l'Estat. La mostra, que es va poder veure a la Royal Academy de Londres, inclou 150 obres realitzades, moltes d'elles, entre el 2005 i el 2011, i també altres de la seva època d'estudiant a Bradford, ciutat on va néixer i a California, on va residir als anys noranta.

"Va ser una època creativa molt apassionant per a mi", va dir el mateix artista, sobre les obres les pintures realitzades en els darrers anys. Aquestes obres van sorgir d'una observació directa de la natura anglesa en diferents moments del dia i de l'any, i de la imaginació de l'artista. Els tons lluminosos morats, grocs, verds, taronja i blau elèctric amb què Hockney ha retratat les flors, l'herba i els arbres del bosc de Woldgate, al nord d'Anglaterra, atorga a les obres una alegria i una vitalitat impactants. La força i la intensitat dels colors recorden, també, als olis de Vincent Van Gogh.

Cargando
No hay anuncios

L'exposició està integrada per olis de grans dimensions, com ara 'L'arribada de la primavera a Woldgate', que té unes dimensions de prop de 10 metres d'amplada i per mig centenar de pintures elaborades amb una aplicació de la tableta iPad. Edith Devaney, comissària de l'exposició, ha explicat que la gran escala d'aquesta peça respon a què Hockney es va proposar realitzar l'obra més gran que s'hagués exposat mai a la Royal Academy of Arts de Londres, de la qual és membre.

Qüestionat per l'ús de les noves tecnologies en l'art, Hockney ha indicat que és una eina "fantàstica" i "seriosa". El creador ha precisat que, malgrat que les utilitza, no ha "abandonat" la pintura ni els pinzells, perquè "el color de la pintura, com es pot veure aquí, marca una diferència".