El turisme sexual femení arriba a Canes
Dones europees de ‘viatge de plaer’ a Kènia protagonitzen la impactant ‘Paradise. Love’, de l’austríac Ulrich Seidl, que participa a la competició oficial
CanesUlrich Seidl viatja a l'Àfrica negra a 'Paradise. Love' i explora amb cruesa el turisme sexual a Kènia de les dones occidentals de mitjana edat. La pel·lícula segueix a Therese, que cerca ingènuament romanticisme i afecte en un seguit d'encontres amb 'nois de la platja' que tan sols esperen la seva oportunitat a les portes d'un ressort de luxe. "L'Àfrica no és l'únic indret on hi ha turisme sexual", diu Seidl, però sí el més interessant per les contradiccions i els contrastos que ofereix el continent".
Amb una posada en escena radical i una mirada distant, que examina la protagonista amb realisme despietat, Seidl pinta una Àfrica submisa i sotmesa a un nou colonialisme econòmic i sexual. Després d'un seguit de desenganys, Therese abandona la idea de trobar alguna cosa més que sexe i assumeix el contacte amb l'altre com una transacció. "És una pel·lícula sobre la soledat femenina", afirmava Margarethe Tiesel, que interpreta a Therese. "La societat ens bombardeja amb un ideal de dona en el qual a partir d'una certa edat no pot encaixar. A l'Àfrica, en canvi, no importa l'aspecte d'una dona, només la seva pell. No vull jutjar aquestes dones, comprenc la soledat que viuen i contra què han de lluitar".
"La pel·lícula tracta de la necessitat que experimenten unes dones de certa edat de viatjar a un continent diferent per satisfer uns desitjos frustrats. Parla de l'aïllament d'aquestes dones i de com la seva insatisfacció es transforma en una conducta d'explotació", ha afegit Seidl.