CULTU(VI)RAL
Cultura30/10/2019

El tuit mil·lennial de Bernie Sanders

El suport de músics nord-americans al Partit Demòcrata, o més ben dit, en contra del Republicà, és una tradició

Jordi Garrigós
i Jordi Garrigós

El suport de músics nord-americans al Partit Demòcrata, o més ben dit, en contra del Republicà, és una tradició. D’ençà que tenim xarxes socials, una de les primeres campanyes virals de músics que volen influir políticament va ser Rock Against Bush, impulsat per Fat Mike (ànima dels NOFX) i que va involucrar Green Day, No Doubt i Rise Against, entre d’altre grups, per anar en contra la campanya de George W. Bush a la presidència. La truita es giraria poc després, a favor d’Obama i amb Bruce Springsteen, R.E.M., Bob Dylan i Beastie Boys, animadors de Rock The Vote, al capdavant.

El president que ha provocat reaccions més irades és Donald Trump, amb molts detractors (Neil Young, Madonna, Morrissey, Roger Waters) i alguns, pocs, defensors, com Kid Rock, Azealia Banks i Gene Simmons, de Kiss. A banda d’amics i enemics, Trump és el pioner en la interacció amb artistes a Twitter. Per exemple, el va fer servir per respondre comentaris de Kanye West i Justin Bieber que li demanaven que intercedís per alliberar el raper A$AP Rocky, pres a Suècia.

Cargando
No hay anuncios

Ara que s’acosten eleccions (l’any que ve), els demòcrates han de decidir qui serà l’escollit per batallar contra la reelecció de Trump. Entre els músics, el favorit és Bernie Sanders, que té el suport de noms tan diversos com Thurston Moore (Sonic Youth), Jeff Tweedy (Wilco), Red Hot Chili Peppers, Bon Iver i Vampire Weekend. Fa anys que Sanders ha de lidiar amb comentaris sobre la seva avançada edat, de manera que ha decidit contraatacar i interactuar amb tota una celebritat mil·lennial com Ariana Grande. La cantant va preguntar a Twitter sense citar ningú: “Com et sents, nen?” I Sanders va respondre: “Preparat per lluitar perquè tots tinguem atenció mèdica”. Estratègia preelectoral o rampell, aquest tuit (al qual Grande va interactuar amb un transparent “Cridant”) l’ha connectat en un tres i no res amb el públic mil·lennial. I gratis. Ben jugada.