Circ gamberro, dansa mortal i revolts flamencs al Temporada Alta
Les 7 Doigts de la Main, Jan Fabre i Israel Galván. El festival Temporada Alta porta a Girona tres nous claus de l'escena contemporània del circ, la 'performance' i el flamenc
BarcelonaLa companyia canadenca que va triomfar al Grec i després en temporada a Barcelona amb Traces, una explosió de circ urbà brillant, modern i amb contingut, tornarà a Catalunya, al Temporada Alta, aquest divendres i dissabte amb Psy, un muntatge que fa dos anys que gira pel món. Aquí, converteixen les tècniques de circ –trapezi, equilibrisme, roda, bàscula, salts, ports, llançament de ganivets, etc.– en una teràpia per curar les malalties que pateixen els intèrprets, com autisme, agorafòbia, paranoia o al·lucinacions. El seu és un circ més íntim, humà, sensible i amb més contingut que les fanfàrries dels seus veïns del Cirque du Soleil, diuen, però reconeixen que deuen a la megafranquícia quebequesa que el circ hagi sortit de la imatge de tigres i lleons.
També serà al Temporada Alta en una única funció el Preparatio mortis de Jan Fabre, un monòleg sobre el trànsit entre el bé i el mal, un dels grans temes del coreògraf, dramaturg, artista plàstic i performer belga. Pensat al 2005 com un espectacle de 15 minuts per il·lustrar una peça de l'organista Bernard Foccroulle. Aquest 2010 la van allargar a una hora en la qual la intèrpret, com un animal moribund, intenta arrapar-se a la vida, davant d'un altar que és alhora una espècie d'úter i tomba.
El ballarí flamenc Israel Galván passarà pel Teatre Municipal dilluns amb La curva. El bailaor parteix de l'essència del flamenc i el duu cap a noves textures gràcies al piano avantguardista de la novaiorquesa Sylvie Courvoiser i el cante atonal de l'andalusa Inés Bacán. Galván recorda així Vicente Escudero i la seva cubista La Courbe.