Iniciativa cultural

Un "Sant Jordi teatral" per omplir totes les butaques el 16 de març

Les sales volen convertir la iniciativa en "una festa de país" arreu del territori

La platea del Teatre Victòria durant Soterrani Legends
2 min

BarcelonaLa Setmana Mundial del Teatre tindrà, l'any vinent, un repte majúscul. Per primera vegada, les sales catalanes s'han marcat l'objectiu d'omplir totes les butaques el 16 de març i, per tant, batre el rècord mundial d'espectadors un mateix dia al país. La campanya inclou, de moment, 25.456 butaques dels teatres adherits al projecte, que pot anar creixent si altres sales s'hi afegeixen. Segons la presidenta d'Adetca, Isabel Vidal, es podria arribar a les 150.000 localitats, ja que hi participaran tant els teatres públics com els privats i els ateneus. Es tracta d'una iniciativa impulsada per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca), la revista Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals amb el suport de la Generalitat, la Diputació i l'Ajuntament de Barcelona.

Amb aquesta proposta, els teatres s'emmirallen en Sant Jordi i volen replicar la festa però centrant-la en les arts escèniques. "És una diada nacional i cultural a l'estil de Sant Jordi, que ha estat la nostra inspiració. Volem que aquell dia tothom vagi al teatre, hagi comprat entrades o n'hi hagin regalat", explica Vidal. Les entrades ja estan disponibles a la web de la campanya des d'aquest dilluns i els preus són estàndards, tot i que els teatres poden fer accions paral·leles per atreure públic. Una part de la recaptació anirà destinada a l'ONG Pallassos Sense Fronteres. "Des del sector estem reclamant que un 2% del pressupost de la Generalitat es destini a Cultura. Agafant aquesta xifra simbòlica, el 2% de la recaptació d'aquesta festa es destinarà a finalitats solidàries", subratlla Vidal.

En aquest sentit, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha recordat que "cada any s'ha anat incrementant el pressupost" i ha avançat que el 2024 "es farà un pas important per arribar al 2%, que és el compromís de la legislatura". Així mateix, Garriga ha explicat que la proposta presentada aquest dilluns s'emmarca en el Pla d'Impuls al Teatre i pretén ser "un gran esdeveniment de país". A banda d'aquesta campanya, el 16 de març els teatres acolliran diverses activitats relacionades amb les arts escèniques i faran una acció conjunta per valorar la rebuda de la iniciativa. Cap Butaca Buida neix amb l'objectiu de convertir-se en una cita destacada que es vol repetir els anys vinents.

stats