Festival Grec 2024

Nao Albet protagonitza una marató shakespeariana al Teatre Lliure

Jan Lauwers dirigeix el díptic shakespearià 'Billy's violence' i 'Billy's joy' al Teatre Lliure

BarcelonaQuè passaria si Romeu, el personatge tràgic per excel·lència, anés a parar en una comèdia? Podria sobreviure en un món aparentment divertit? Són les preguntes que s'han fet el director belga Jan Lauwers i la seva companyia, la Needcompany, a l'espectacle Billy's joy, que pren com a punt de partida les comèdies de William Shakespeare per parlar de problemes del segle XXI com la cancel·lació cultural, el canvi climàtic i el racisme estructural. Després d'abordar les tragèdies del Bard amb Billy's violence, que es va poder veure el 2021 al Teatre Nacional de Catalunya, Lauwers completa el díptic shakespearià amb la complicitat del seu fill, Victor Afung Lauwers, que en tots dos casos s'ha encarregat d'adaptar i reescriure els textos originals. "Les comèdies són tràgiques i les tragèdies són fosques", diu Lauwers, que considera Shakespeare un "autor total".

El Teatre Lliure de Montjuïc acollirà la representació íntegra del díptic dins el Festival Grec: el divendres 28 de juny es podrà veure Billy's violence; el dissabte 29, Billy's joy,i el diumenge 30 hi haurà una marató de tres hores i mitja en què es podran veure totes dues peces en una mateixa funció. El director belga ha tornat a confiar en els actors Juan Navarro, Gonzalo Cunill i Nao Albet com a protagonistes del muntatge, que compta amb vuit intèrprets i dona la mateixa importància "a totes les expressions humanes, des del moviment fins a la música", però sempre mantenint el "text de repertori" com a element central.

Cargando
No hay anuncios

Billy's violence és una adaptació contemporània de Shakespeare que "posa les dones al capdavant" i "planteja quin punt de vista tenia el dramaturg sobre les dones", segons Lauwers. Billy's joy manté aquesta perspectiva contemporània a través d'"un text molt profund, que és com un rock'n'roll", diu el director. "El que fem és un retrat del món actual, els espectadors no han d'esperar el text del segle XVI", explica Maarten Seghers, compositor i codirector artístic de la Needcompany.