L'Antic Teatre desmenteix Juana Dolores i fa públics els pressupostos del muntatge

L'artista va denunciar les condicions de precarietat per crear i assajar 'Hit me if I'm pretty', que s'hi reestrena dijous

Juana Dolores a la presentació del Grec
04/07/2023
2 min

BarcelonaEn la presentació dins el Festival Grec del seu nou espectacle, Hit me if I'm pretty o la princesa moderna, l'artista Juana Dolores va aprofitar l'aparador per ventilar les seves desavinences amb els productors del seu segon espectacle, l'Antic Teatre de Barcelona, on, paradoxalment, aquest dijous comença quatre setmanes de funcions fins al 6 d'agost en compliment d'un pacte signat entre advocats. Fins aquí ha arribat la mala maror, fins al punt que ha calgut signar un acord legal en què Juana Dolores es compromet a fer aquestes funcions (perquè si no l'Antic Teatre no rep la subvenció i no pot recuperar uns diners que ja s'ha gastat en la creació de la peça), però, a canvi, exigeix a la directora artística de la sala, Semolina Tomic, i la productora en cap de l'Antic Teatre que no apareguin a les funcions que es fan dins el seu propi teatre durant el Grec. És un cas de desentès insòlit en l'escena catalana, poc donada a airejar conflictes personals i artístics. Ara l'Antic Teatre ha volgut desmentir Juana Dolores a través d'un comunicat penjat a la seva web on fa públics els números del muntatge.

Juana Dolores criticava que li havien arribat pocs diners dels que la sala havia aconseguit per aixecar la peça. Per això Semolina Tomic, que en el seu moment només va fer unes declaracions breus a l'ARA, ara ha volgut clarificar "per als contribuents" on han anat a parar els diners públics. Els 56.745 euros que s'han aconseguit per produir Hit me if I'm pretty provenen de quatre subvencions i ajudes: una subvenció de l'ICEC (gairebé 25.000 euros), una altra del Consorci del Pla de Rehabilitació i Equipament de Teatres (vora 10.000 euros és la part proporcional dedicada a aquest projecte) i dues aportacions del Festival Grec (12.000) i del festival Temporada Alta (10.000 que ha gestionat directament l'artista i no la sala) com a coproductors. En teoria, segons aquestes xifres executades, els honoraris de l'artista són de 7.125 euros per creació i assaig durant cinc mesos. Després hi ha capítols com escenografia, que puja a 20.000 euros, o més de 12.000 de producció tècnica, que inclou un entrenador personal. És en aquests detalls on rauen les desavinences.

En tot cas, amb aquestes xifres, l'Antic Teatre assenyala que més del 80% dels diners aconseguits han arribat gràcies a la seva gestió. També precisa que els 30.000 euros que Juana Dolores deia que havien servit per comprar projectors i pantalles (que es quedaran a la sala) són en realitat els 10.000 euros de les ajudes previstes per equipar l'espai, mentre que la subvenció de l'ICEC "només accepta la compra de material fungible" i, per tant, "és tan impossible com il·legal comprar focus, projectors o pantalles". Sobre les acusacions personals i males condicions laborals, des de l'Antic les consideren "poc concretes i irreals".

L’Antic Teatre defensa que, com demostra la seva trajectòria (és un espai que ha estat municipalitzat després d'anys a la corda fluixa per increments de lloguer desorbitats), "sempre ha posat els interessos i necessitats dels artistes com a primera prioritat i que en cap cas hi ha hagut ànim de lucre, ben al contrari". Aquest dijous arribarà nou capítol del cas, amb la nova versió del Hit me if I'm pretty o la princesa moderna després de la preestrena "fallida" a Salt, com va dir l'artista.

stats