Música
Cultura06/12/2010

Les estrelles de l'òpera es formen a Milà

"Cantar a l'escenari de La Scala era com un somni", explica Jaeheui Kwon. Un somni que aquest tenor coreà de 29 anys ha pogut materialitzar amb d'altres joves cantants escollits sota el paraigua de l'Acadèmia de la Scala de Milà, escola on es formen joves en tots els oficis de l'òpera i la dansa.

Afp
i Afp

MilàSón només dotze els cantants que són seleccionats cada dotze anys entre els 250 candidats per seguir aquesta formació en el decurs de la qual viuen el dia a dia d'aquest temple de l'òpera.

"La qualitat de l'ensenyament és el que es pot esperar de l'òpera més famosa del món", estima Filippo Polinelli, baríton de 25 anys, mentre que Kwon subratlla la importància de l'"emoció" que es viu en els cursos, contràriament al que passa al conservatori, on compta més escriure i memoritzar.

Quan falten alguns dies per a l'obertura de la temporada, tots tenen al cap Anita Rachvelishvili, alumna de l'Acadèmia escollida l'any passat per interpretar Carmen, una de les grans triomfadores de la nit de l'estrena.

Cargando
No hay anuncios

Única estructura d'aquesta mena a Europa, l'Acadèmia de la Scala forma cantants, músics, ballarins, escenògrafs, figurinistes, maquilladors, tècnics de so i de llum... Fundada el 2001 i amb 900 alumnes, aplega vell oficis creats per La Scala fa dècades, com l'escola de dansa, que té dos segles, i nous ensenyaments.

És un "lloc on es transmet el savoir-faire d'un teatre que és la història mateixa de l'òpera", resumeix el superintendent de La Scala, el francès Stéphane Lissner, al web de l'Acadèmia.

Cargando
No hay anuncios

Amb granotes plenes de pintura, els estudiants d'escenografia treballen dins l'antiga fàbrica que alberga els tallers de La Scala on es fabriquen els decorats del teatre. "Aquest curs ens permeten tocar amb les nostres mans la matèria", s'entusiasma Maria Guarneri, de 24 anys, que s'ha enrolat en l'Acadèmia després d'una formació a Belles Arts que troba massa teòrica. Està entusiasmada de "participar en les produccions de La Scala, una ocasió única", ja que "hi ha una atenció gairebé maníaca per cada detall", en particular durant la realització del decorat de la première, Die Walküre de Wagner, enguany.