Crítica de clàssica

Sara Blanch ofereix una fantàstica vetllada rossiniana a Peralada

La soprano catalana demostra per què és una de les cantants més apreciades del moment

PeraladaLa soprano Sara Blanch i el baríton Paolo Bordogna van oferir ahir un recital dedicat íntegrament a Rossini, amb especial atenció a àries d'Il turco in Italia i Il barbiere di Siviglia a l'església del Carme de Peralada. La soprano de Darmós (Tarragona), que aquest setembre debuta a La Scala de Milà amb L'Orontea, de Cesti, sortia com a cap de cartell per demostrar que és una excel·lent intèrpret rossiniana.

De veu càlida i carnosa tot i ser soprano lleugera, Blanch ens va enlairar per les notes estratosfèriques del compositor italià amb coloratures de gran pirotècnica musical i demostrant una tècnica i control de veu excel·lents, d'ampli registre, alhora que musicalitat, sentiment i bon gust a les àries més líriques, com a Tremare Zenobia?, de l'òpera Aureliano in Palmira, una de les poques peces serioses de Rossini. També va destacar especialment amb una esplèndida interpretació de la famosa ària Una voce poco fa, que es va endur els primers bravos de la vetllada.

Cargando
No hay anuncios

Blanch va estar acompanyada pel baríton italià Paolo Bordogna, que va anar de menys a més, amb poca projecció a la primera part, fet que li va restar molts punts. Això, sumat a la presència excessiva del piano de Giulio Zappa, que sovint tapava la veu del cantant, i a una acústica reverberant i gens apropiada per a les exigències vocals rossinianes, van deixar l'italià en un segon terme. Molt bon actor, Bordogna es va llançar a la interpretació còmica dels personatges amb cos i ànima, fet que va provocar més d'un somriure entre el públic.

A la tanda de bisos, ell va seguir fent gala dels seus dots actorals a l'ària Ombretta sdegnosa, de l’òpera La pietra del paragone, i Blanch va cantar la famosa Tarantella de Rossini, per acabar junts amb una divertidíssima interpretació del popular Duet dels gats.