CINEMA

La imatge de Marilyn Monroe canvia de mans per fer-la més lucrativa

Les empreses ABG i NECA donaran un nou impuls a la marca amb idees imaginatives. Alguns dels projectes són crear una línia de roba interior, una sèrie de cosmètics i una col·lecció de productes de decoració. Fins i tot, es plantegen organitzar un 'reality show 'per buscar la nova cara de la marca

Els nous propietari dels drets volen retornar tot el glamour i l'elegància al mite Marilyn
Redacció
15/01/2011
3 min

Nova York p { margin-bottom: 0.21cm; } Els drets sobre el nom i la imatge de Marilyn Monroe han passat a dos grups que esperen impulsar de nou la figura de la llegenda rossa de l'Hollywood amb un toc més sofisticat. L'única gestora fins ara del llegat de Monroe, Anna Strasberg –vídua del Lee Strasberg, el professor d'interpretació de l'actriu–, ha informat que ha decidit vendre els seus drets a Authentic Brands Group LLC (ABG), una companyia de gestió de propietat intel·lectual, i NECA, especialitzada en la promoció mediàtica.

"Marilyn Monroe és reconeguda a tot el món com l'encarnació de la bellesa i el glamur. En poques paraules, el seu nom i la seva imatge tenen un atractiu atemporal. Ens sentim afortunats de ser responsables del seu futur", va assegurar el president i conseller delegat d'ABG, Jamie Salter, en aquest comunicat. La fins ara responsable dels drets, Anna Strasberg –que mantindrà un percentatge minoritari sobre ells–, va assegurar en el mateix comunicat que ABG i NECA li han "impressionat amb les seves imaginatives idees per donar continuïtat amb integritat al gran llegat de Marilyn", qui va morir fa gairebé mig segle.

Entre les idees que tenen els nous amos per rellançar per enèsima vegada el valor de la marca i treure profit del nom de l'actriu més cèlebre de la història, s'ha pensat a crear una línia de roba interior amb la signatura de Marilyn Monroe, així com una sèrie de cosmètics i una col·lecció de productes de decoració per a la llar. També es planteja organitzar un reality show de televisió per buscar a algú que sigui la nova cara de la marca, així com altres iniciatives lligades també a les xarxes socials en Internet.

"No estem interessats en quincalles i escombraires”, explicava Salter en declaracions a The New York Post. "No em malinterpretin, és un bon negoci –calendaris, pòsters i ulleres– però això no és el que volem fer amb Marilyn Monroe", va afegir el directiu d'una signatura que també té els drets de la imatge de Bob Marley.

És massa aviat per dir com serà la roba de la marca Marilyn, encara que Salter va avançar que serà "elegant, elegant i elegant, sense que importi la grandària. Marilyn era una dona elegant, però no era un llapis". A més de promocionar objectes de certa categoria, els nous amos de la marca volen arribar a acords perquè la imatge de l'estrella aparegui fins i tot en futures produccions d'Hollywood, previsiblement gràcies a l'ajuda de la tecnologia d'animació digital.

Encara que cap de les parts ha volgut desvetllar l'import de l'operació, mitjans locals asseguren que ha estat lleugerament per sota dels 50 milions de dòlars.

Així ho apunta per exemple The Washington Post, que detalla que aquest preu es va acordar després de prop de mig any de negociacions entre les parts i que comportarà també la retirada de productes que no transmetin una imatge suficientment elegant i sofisticada. També apunten al preu de 50 milions de dòlars altres mitjans especialitzats com el portal de PerezHilton, que recorda que altres estrelles mortes també fa ja molts anys segueixen generant grans quantitats de diners, com Elvis Presley, que genera uns 60 milions de dòlars, enfront dels 4 milions de Monroe.

Generant ingressos des del més enllà

Segons la revista Forbes, la diva d'Hollywood no està encara entre les més riques del cementiri, un lideratge que ostenta Michael Jackson, els ingressos del qual van superar en 2009 fins i tot els acumulats per Lady Gaga, Madonna, Jay-Z i Beyoncé junts. Aquesta publicació calcula que la figura del Rei del Pop va generar en 2009 uns ingressos de 275 milions de dòlars, més del que han guanyat en conjunt per les provocadores Lady Gaga (62 milions) i Madonna (58) i el matrimoni format per Jay-Z (63) i Beyoncé (87).

A Jackson li segueixen, per aquest ordre, un altre rei de la música, en aquest cas del rock, Elvis Presley, amb 60 milions de dòlars generats 33 anys després de la seva mort, i l'anglès J.R.R. Tolkien, autor de la trilogia d'El senyor dels anells, que va morir en 1973 i encara genera 50 milions de dòlars a l'any. Per darrere d'ells estan el dibuixant Xerris M.Schulz, el creador de Snoopy (33 milions de dòlars), John Lennon (17 milions), l'autor de la trilogia Millenium Stieg Larsson (15), i Theodor Geisel, creador del personatge Dr. Seuss (11).

Completen la llista el científic Albert Einstein (10 milions de dòlars), George Steinbrenner, l'amo de l'equip de beisbol dels Yanquees de Nova York (8), el compositor musical Richard Rodgers (7), el guitarrista Jimi Hendrix (6), l'actor Steve McQueen (6) i el productor de televisió Aaron Spelling (5).

stats