Cinema

'Malcolm & Marie': les lliçons d'amor postmil·lennial de Zendaya

L'actriu icona de la generació Z protagonitza amb John David Washington un intens i cridaner retrat sobre una parella en crisi

'Malcolm & Marie'

(3 estrelles)

Direcció i guió: Sam Levinson. 106 min. Estats Units (2021). Amb Zendaya i John David Washington. Disponible a Netflix a partir del 5 de febrer

Cargando
No hay anuncios

Amb el cinema modern, els espectadors vam aprendre que la pantalla també era l’espai del desamor. Hi ha una llarga tradició de pel·lícules que han aprofundit en la crisi amorosa, però cap tan desassossegant com Viatge a Itàlia, de Roberto Rossellini, en què els protagonistes lluitaven contra el final de la seva relació emmarcats per la solemnitat d’un escenari mític en ruïnes. A Malcolm & Marie, els retrets entre la parella formada per Zendaya i John David Washington no estan envoltats d’aquesta dimensió mítica, tot i que tant el Malcolm com la Marie semblen creure que cridar molt és sinònim d’intensitat amorosa. És cert que les limitacions de la pandèmia no van permetre, per exemple, viatjar a Itàlia per filmar la història del Malcolm i la Marie, però la direcció de Sam Levinson treu partit de les restriccions de producció. Els mitjans desplegats tampoc fan pensar que el film hagi estat rodat durant el confinament, més enllà que la seva trama es localitzi en un únic espai, un luxós apartament transformat en una successió de decorats per on transiten al llarg d’una nit els protagonistes en funció de la gravetat dels temes de discussió. Acabarem, òbviament, al dormitori però no de la manera que potser tenen en ment.

Tràiler de 'Malcolm & Marie'
Cargando
No hay anuncios

Filmada en un exquisit blanc i negre analògic per Marcell Rév i amb un treball tècnic notable, Malcolm & Marie hauria de catapultar definitivament Zendaya al nucli de l'star system de Hollywood si no fos perquè la pel·lícula pateix d’una autoindulgència escandalosa, com si només parlés del seu particular melic i gaudís fent-ho. Més que la solidesa de l’amor entre el Malcolm i la Marie, el que està verdaderament en joc és la fermesa del guió de Levinson, que dispara en totes direccions, també als crítics de cinema, i costa de trobar-ne els motius.