Lego dóna la raó a Ai Weiwei i deixarà de posar restriccions per vendre les seves joguines
La companyia es va negar a vendre les seves peces a l'artista i activista, que les volia per fer retrats de dissidents polítics per a una exposició a Austràlia. Lego va afirmar que no venia els seus blocs per a projectes amb contingut polític o religiós, i aquest dimarts se n'ha desdit amb un comunicat
BarcelonaL'artista i activista xinès Ai Weiwei ha aconseguit una nova victòria: a l'octubre Lego a es va negar a vendre-li peces per fer una sèrie de retrats de dissidents polítics per a una exposició a la National Gallery of Victoria, a Austràlia, entre els quals hi ha Nelson Mandela, perquè no permetia que les seves joguines fossin utilitzades en projectes amb continguts polítics i religiosos. I dimarts l'empresa danesa ha fet públic un comunicat on afirma que deixarà de demanar l'ús que es vol donar a les peces. Els usuaris i organitzacions que adquireixin peces en grans quantitats per fer-ne altres usos només hauran d'especificar que la firma no hi està relacionada i que no els dóna suport.
L'artista ha respost a la nova mesura amb tres autoretrats, on es pot veure com el seu fill li cobreix el rostre amb peces de Lego, que ha penjat al seu compte d'Instagram, però no ha fet públic si tornarà a fer la comanda que tenia prevista.
Ai Weiwei va acusar Lego de censura i va fer públic el seu rebuig penjant a Instagram la imatge d'un vàter ple de peces de la marca. L'efecte de la seva crítica es va amplificar quan va engegar una campanya mundial de recollida de peces per poder fer les seves obres. El comunicat de l'empresa afirma que aquella mesura produïa "malentesos" i que es podia percebre com un fet "inconsistent".
La polèmica entre Ai Weiwei i Lego es va produir poques setmanes abans que la marca anunciés la futura obertura d'un nou parc temàtic Legoland a Xangai. L'artista ja havia fet servir les peces per a una altra sèrie de retrats de dissidents que va exposar a Alcatraz el 2014, i va interpretar la negativa de l'empresa com un gest de l'empresa per no ofendre el govern xinès. La Xina és, actualment, el mercat de Lego que està creixent amb més rapidesa.