Cultura20/03/2015

L'autora de l'obra polèmica del Macba trenca el silenci per desmentir el director del museu

Ines Doujak defensa els comissaris i demostra amb el full de préstec que el director del museu sabia des de feia tres setmanes que la seva peça seria a la mostra

Laura Serra
i Laura Serra

BarcelonaL'artista austríaca Ines Doujak ha trencat el silenci que mantenia des de dimecres, quan l'exposició 'La bèstia i el sobirà' va ser cancel·lada perquè el director del Macba es va negar a permetre que s'exposés la seva obra. L'artista només ha enviat un missatge, al qual ha tingut accés l'ARA, on defensa la tasca dels quatre comissaris de la mostra i els protocols seguits per a l'exposició.

Doujak afirma que Bartomeu Marí sabia, com a mínim des del dia 25 de febrer, que la seva obra seria a la mostra, perquè va signar el full de préstec on hi ha la descripció i la fotografia de la peça, de 60 quilos. L'artista adjunta aquest full, on hi ha la firma del director amb la data de 25 de febrer de 2015. El director assegurava que se n'havia assabentat dilluns, el dia abans de presentar-la a la premsa.

Cargando
No hay anuncios

Aquest és el comunicat de Doujak:

"Davant el soroll mediàtic que s'ha generat durant les últimes hores i l'intent de desprestigiar la professionalitat dels quatre curadors (Iris Dressler, Hans D. Christ, Paul B. Preciado i Valentín Roma) amb els quals he treballat per realitzar l'exposició 'La bèstia i el sobirà', vull dir que s'han seguit estrictament els protocols i els processos que són habituals en la preparació d'una exposició".

Cargando
No hay anuncios

L'artista afirma que el 'full de préstec' –un procediment que se segueix sempre en qualsevol museu del món cada cop que s'exhibeix una obra– va ser validat i signat pel director del Macba, Bartomeu Marí. "Aquest document prova que el director del Macba, Bartomeu Marí, valida i firma el dia 25 febrer de 2015 la petició de préstec de la meva obra 'Not Dressed for Conquering' per a les dues institucions on les exposicions havien de tenir lloc, tant el Macba com la Kunstverein de Stuttgart, on sol·licita el préstec de l'obra".

"Aquest document mostra que el director del Macba coneixia que la meva obra formava part de l'exposició com a mínim un mes abans que l'exposició hagués de ser inaugurada i que ell mateix, personalment, va fer la petició signada". En aquest mateix full de préstec, "apareix la imatge de l'obra que jo els havia facilitat el dia 31 de gener".