Cinema
Cultura15/05/2022

L'actriu Adèle Haenel deixa el cinema: "És una indústria reaccionària, racista i patriarcal"

No estrena cap pel·lícula des del 2019 i ha abandonat la nova pel·lícula de Bruno Dumont

Barcelona"No participaré en més pel·lícules per raons polítiques. La indústria del cinema és del tot reaccionària, racista i patriarcal –ha declarat l'actriu Adèle Haenel a la revista alemanya FAQ aquest cap de setmana–. Estem equivocades si creiem que els poderosos tenen bona voluntat, i també si pensem que el món va per bon camí deixant-se guiar per les seves bones accions, sovint incompetents. És un gran error. L'única cosa que pot fer reaccionar la societat és la lluita. Penso que deixar el cinema és una manera de lluitar contra el sistema".

Haenel no apareix en cap pel·lícula des del 2019, en què va estrenar-ne tres, entre les quals hi havia Retrato de una mujer en llamas, de Céline Sciamma. Fins fa poc, l'actriu formava part de l'equip de la nova pel·lícula de ciència-ficció de Bruno Dumont. "Semblava divertida, a primer cop d'ull –explica–. Rere aquesta façana graciosa s'hi defensava un món fosc, sexista i racista. El guió era ple de bromes sobre la cultura de la cancel·lació i també hi havia violència sexual. Vaig provar de parlar-ne amb el director, perquè crec que el diàleg hauria de ser possible. Volia creure per enèsima vegada que tot allò no s'havia fet amb mala intenció. Però m'equivocava. No m'agrada que es faci humor a partir de les víctimes i de persones en situació de debilitat. A més, la idea era fer una pel·lícula de ciència-ficció amb només actors blancs i, per tant, amb una narrativa racista. No podia acceptar tot això".

Cargando
No hay anuncios

Haenel va marxar de la cerimònia dels premis César el 2020 quan es va concedir el guardó a millor direcció a Roman Polanski. Es vol centrar només en treballar al teatre, però no descarta continuar col·laborant amb "una altra manera de fer cinema", la que ha pogut descobrir treballant amb Céline Sciamma i Gisèle Vienne.